Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Μαθηματικός

Περιγραφή: Ασχολείται με την έρευνα μαθηματικών θεωρημάτων και με την εφαρμογή μαθηματικών τεχνικών επίλυσης προβλημάτων στις φυσικές επιστήμες και στην τεχνολογία. Ειδικότερα, ερευνά τις έννοιες των αριθμών και των γεωμετρικών σχημάτων, τις μεταξύ τους σχέσεις και διατυπώνει λογικούς συμπερασματικούς συλλογισμούς, μελετάει και ελέγχει υποθέσεις και εναλλακτικές θεωρίες, πραγματοποιεί υπολογισμούς και εφαρμόζει μεθόδους αριθμητικής ανάλυσης, κατευθύνει ή επιβλέπει τη χρήση υπολογιστικών συσκευών, εφαρμόζει μαθηματικές ιδέες και τεχνικές για να επιλύσει πρακτικά προβλήματα στους παρακάτω κλάδους: στη φυσική, αστρονομία, γεωλογία και κοσμογραφία, στις κατασκευές ηλεκτρονικών και επιστημονικών συσκευών, μηχανολογία, οπτική και ακουστική, στο στρατιωτικό σχεδιασμό και στην επιχειρησιακή έρευνα, στην ηλεκτρονική επεξεργασία στοιχείων, στη διοίκηση επιχειρήσεων και στη στατιστική.

Επίσης συγκεντρώνει και επεξεργάζεται επιστημονική βιβλιογραφία και ασχολείται με τη μελέτη και προετοιμασία διαλέξεων και μαθημάτων. Χρησιμοποιεί αριθμομηχανές, μηχανικές και ηλεκτρονικές υπολογιστικές μηχανές, αναλυτές, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, σχεδιαστές και μαθηματικά όργανα (διαβήτες, μοιρογνωμόνια, χάρακες), συγκεντρώνει και επεξεργάζεται επιστημονική βιβλιογραφία και ασχολείται με τη μελέτη & προετοιμασία διαλέξεων και μαθημάτων.

Εκπαίδευση: Σπουδάζει σε πανεπιστημιακά τμήματα Μαθηματικών ή Φυσικομαθηματικών Σχολών.

Σπουδαιότητα: Ο μαθηματικός πρέπει να διαθέτει θετική και συνεπή συμπεριφορά, λογική και κριτική σκέψη, να διακρίνεται από επινοητικότητα, και φαντασία, να διαθέτει μαθηματική ικανότητα, ικανότητα παραγωγής ιδεών και πρωτοτυπία σκέψης, ικανότητα απομνημόνευσης και ικανότητα για εργασίες γραφείου. Επίσης, δεξιότητα στην επίλυση προβλημάτων, στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και στην παρατηρητικότητα.

Μέλλον: Οι προοπτικές απασχόλησης στο επάγγελμα και ιδιαίτερα στον εκπαιδευτικό κλάδο είναι περιορισμένες, καθώς υπάρχει δυσανάλογος αριθμός πτυχιούχων σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας. Γι' αυτό, οι πτυχιούχοι στρέφονται προς άλλες εξειδικεύσεις συναφείς με το αντικείμενο που δίνουν περισσότερες διεξόδους στην αγορά εργασίας, όπως π.χ. η Πληροφορική, η Στατιστική Ανάλυση, κλπ.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Μπορεί  να απασχοληθεί σε δημόσια ή ιδιωτικά γυμνάσια και λύκεια, σε ιδιωτικά φροντιστήρια σπουδών, σε ασφαλιστικές εταιρείες και στον κλάδο των ηλεκτρονικών υπολογιστών ως αναλυτής συστημάτων, σε γραφεία οικονομοτεχνικών μελετών ως μελετητής, σε εταιρείες δημοσκοπήσεων και έρευνας αγοράς ως στατιστικός. Μετά από μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό μπορεί επίσης να απασχοληθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Α.Ε.Ι.) ως καθηγητής, ή σε ερευνητικά κέντρα (Δημόκριτος) ως ερευνητής-μελετητής.

Επαγγελματικές συνθήκες: Η εργασία του είναι ακαδημαϊκή, πνευματική, σύνθετη και πολύπλοκη, προσφέροντας σημαντική εσωτερική ικανοποίηση όταν καταλήγει σε θεωρητικές ή πρακτικές λύσεις. Δουλεύει κυρίως ατομικά, αλλά και ομαδικά με άλλα μέλη της επιστημονικής ομάδας του. Ανάλογα με το ερευνητικό έργο, μετακινείται σε τοποθεσίες μετρήσεων ή μελετών. Παρακολουθεί επίσης σεμινάρια και συνέδρια σε Ελλάδα και εξωτερικό. Εργάζεται κυρίως σε εσωτερικούς χώρους γραφείων και αίθουσες. Σπάνια εργάζεται σε ανοικτούς χώρους για να διεξάγει παρατηρήσεις και να κάνει μετρήσεις διαφόρων φαινομένων.

Επαγγελματικές οργανώσεις: Ο κλάδος των μαθηματικών εκπροσωπείται από τη Μαθηματική Εταιρεία, ενώ οι καθηγητές μαθηματικοί εκπροσωπούνται από την ΟΛΜΕ.

Γενικά σχόλια: Οξύτητα αντίληψης και πνεύματος, θετική σκέψη, ευστροφία και υπολογιστική ικανότητα, διακρίνουν τον μαθηματικό. Τα μαθηματικά, έχουν ευρύ πεδίο εφαρμογής και δίνουν λύσεις σε πλήθος προβλημάτων επιστημονικού και πρακτικού επιπέδου.

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Λογοθεραπευτής

Περιγραφή: Ο λογοθεραπευτής είναι ο επιστήμονας που ασχολείται με την εκτίμηση, τη διάγνωση και τη θεραπεία των διαταραχών του λόγου, της φωνής και της ομιλίας. Το επάγγελμα αυτό σχετίζεται στενά με εκείνο του γιατρού, του εκπαιδευτικού και του ψυχολόγου και περιλαμβάνει σειρά δραστηριοτήτων όπως, διάγνωση των διαταραχών λόγου, ομιλίας και φωνής, ανταλλαγή απόψεων με άλλους συναδέλφους ή τα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας για την εκτίμηση ενός συγκεκριμένου προβλήματος, οργάνωση του προγράμματος θεραπείας, εφαρμογή του θεραπευτικού προγράμματος και καταγραφή της προόδου του ασθενούς. Επίσης περιλαμβάνει την ενημέρωση και εκπαίδευση των γονέων ή/και άλλων συγγενών γύρω από τον κατάλληλο χειρισμό μιας διαταραχής, ώστε να συμμετέχουν ενεργά και να συμβάλουν στη διαδικασία της αποκατάστασης.

Προϋποθέσεις άσκησης: Μέχρι τώρα δεν χορηγείται άδεια άσκησης του επαγγέλματος.

Εκπαίδευση: Για να γίνει κανείς λογοθεραπευτής, χρειάζεται να έχει πτυχίο του τμήματος λογοθεραπείας των Τ.Ε.Ι. και επειδή απαιτεί να έχει ένα καλό υπόβαθρο θεωρητικών γνώσεων και πρακτικής κατάρτισης, οι πτυχιούχοι συνεχίζουν τις σπουδές τους σε μεταπτυχιακό επίπεδο, κυρίως σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Σπουδαιότητα: Ο λογοθεραπευτής, για να βοηθήσει τους ασθενείς του, χρειάζεται να έχει ο ίδιος καλή άρθρωση, καθαρή ομιλία, κοινωνική επιδεξιότητα & ικανότητα επικοινωνίας. Επειδή το επάγγελμά του είναι απαιτητικό, πρέπει να είναι ευαίσθητος, υπομονετικός και επίμονος, όταν το περιστατικό έχει αργή εξέλιξη. Η εγκαρδιότητα του καθώς και η θετική και ενθαρρυντική προς τον πάσχοντα συμπεριφορά του, διευκολύνουν τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης ανάμεσα τους, επιταχύνοντας έτσι την πρόοδο του ασθενή. Ακόμα, πρέπει να είναι αποφασιστικός, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να διαθέτει οργανωτικές δεξιότητες και τη διάθεση να συνεργάζεται με άλλους επαγγελματίες για την αντιμετώπιση δύσκολων περιστατικών και θα πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς για τις εξελίξεις.

Μέλλον: Το επάγγελμα είναι σχετικά νέο στην Ελλάδα και όσοι το ασκούν εξακολουθούν να έχουν καλές προοπτικές και σταθερότητα απασχόλησης. Οι αποδοχές του μπορεί να παρουσιάζουν μεγάλη διακύμανση, αλλά γενικά θεωρείται ικανοποιητικά αμειβόμενος.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Μπορεί να εργαστεί ως ελεύθερος επαγγελματίας διατηρώντας ιδιωτικό γραφείο, ή σε νοσοκομεία, ιδρύματα για παιδιά και ενήλικες, κέντρα αποκατάστασης, κέντρα πρώιμης παρέμβασης και ψυχικής υγιεινής, θεατρικούς οργανισμούς και Μ.Μ.Ε. Ο λογοθεραπευτής, εργάζεται μέσα σε γραφείο ή άλλο κλειστό χώρο κατάλληλα διαμορφωμένο για τις ανάγκες των πελατών του, υγιεινό και ευπρεπή.

Επαγγελματικές συνθήκες: Στην αποκατάσταση των διαταραχών του λόγου, συναντά δυσκολίες & ιδιαιτερότητες, έχει μεγάλη ευθύνη για το αποτέλεσμα & έρχεται αντιμέτωπος με την κούραση σε σωματικό και ψυχικό επίπεδο. Η παρέμβασή του γίνεται είτε σε ατομικό επίπεδο (παρακολουθεί τον ασθενή μόνο του κάθε φορά), είτε ομαδικό (παρακολουθεί ομάδα ασθενών με τις ίδιες ή παρόμοιες διαταραχές). Στην ομαδική θεραπεία ανταλλάσσει απόψεις με επιστήμονες συναφών ειδικοτήτων, ακούει τις απόψεις τους και αποφασίζουν μαζί για τον τρόπο παρέμβασης σε δύσκολες περιπτώσεις.

Γενικά σχόλια: Η λογοθεραπεία, μια νέα ειδικότητα που κινείται ανάμεσα στη ψυχολογία, την ιατρική και την εκπαίδευση, δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τους ανθρώπους να αποκαταστήσουν προβλήματα ομιλίας, λόγου και φωνής. Ο λογοθεραπευτής, χρειάζεται να είναι πολύ υπομονετικός, να βλέπει με ενδιαφέρον και κατανόηση τον πελάτη του και να έχει ιδιαίτερες επικοινωνιακές ικανότητες προκειμένου να αντιμετωπίσει ικανοποιητικά το πρόβλημα.

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Λιμενικός

Περιγραφή: Ο λιμενικός εντάσσεται στα Σώματα Ασφαλείας και έχει ως καθήκον την αστυνόμευση των χωρικών υδάτων, την φύλαξη των ακτών, την εύρυθμη λειτουργία των λιμένων της χώρας, τον έλεγχο των πλοίων και σκαφών, την εκπαίδευση στελεχών του Εμπορικού Ναυτικού, τη διάσωση ναυαγών, την ασφάλεια των ταξιδιωτών και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος από τη ρύπανση. Τα καθήκοντα των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, διαφοροποιούνται με βάση κανονισμούς και ανάλογα με το βαθμό & τη συγκεκριμένη υπηρεσία όπου υπηρετούν. Οι παραπάνω δραστηριότητες διακρίνονται σε επιτελικές, αστυνομικές και υπαλληλικές. Ειδικότερα, οι λιμενικοί που στελεχώνουν τα περιπολικά σκάφη του σώματος περιπολούν στις ακτές και στα χωρικά ύδατα ελέγχοντας αν τα αλιευτικά σκάφη διαθέτουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά για να ψαρεύουν νόμιμα. Διενεργούν ελέγχους στα σκάφη αναψυχής και στα εμπορικά πλοία στην περίπτωση που φανούν ύποπτα για διεξαγωγή λαθρεμπορίου, μεταφορά λαθρομεταναστών, παράνομη αλιεία. Επεμβαίνουν, αν προκληθεί ρύπανση στη θάλασσα. Αναλαμβάνουν την έρευνα  ναυαγίων και τη διάσωση των ναυαγών και συμβάλλουν στη διενέργεια θαλασσίων και αρχαιολογικών ερευνών.

Οι λιμενικοί που υπηρετούν στις ακτές ασχολούνται με άλλες δραστηριότητες, όπως με τη διεκπεραίωση διοικητικών υποθέσεων του σώματος, την αστυνόμευση των λιμανιών, των ακτών και των τελωνείων, την ομαλή επιβίβαση, την ασφάλεια των επιβατών & οχημάτων στα πλοία, καθώς και την ακριβή αναχώρηση και ασφαλή προσέγγιση των πλοίων και  δίνουν τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τη ναυσιπλοΐα. Τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους για την εκτέλεση των παραπάνω δραστηριοτήτων είναι ταχύπλοα, περιπολικά, ναυαγοσωστικά, απορρυπαντικά σκάφη, περιπολικά οχήματα και μοτοσικλέτες, αεροσκάφη - ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης, οπλισμός, ραντάρ, ανιχνευτές ναρκωτικών και εκρηκτικών ουσιών.

Προϋποθέσεις άσκησης: Όλοι οι λιμενικοί είναι απαραίτητο να γνωρίζουν την αγγλική ή και άλλη ξένη γλώσσα, να μην έχουν υπερβεί συγκεκριμένα όρια ηλικίας και να έχουν λευκό ποινικό μητρώο.

Εκπαίδευση: Οι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος είναι κάτοχοι πτυχίου πανεπιστημιακής ή πολυτεχνικής σχολής, ή έχουν πτυχίο από την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (Δίπλωμα Πλοιάρχου-Μηχανικού Γ΄ τάξεως) και στη συνέχεια εισάγονται στη Σχολή Δοκίμων Αξιωματικών του Λ.Σ. Οι υποψήφιοι υπαξιωματικοί και λιμενοφύλακες για να εισαχθούν στο Σώμα απαιτείται να έχουν απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και απολυτήριο στρατού. Η πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών, καθώς και το πτυχίο από Τ.Ε.Ι και Α.Ε.Ι, διευκολύνουν την εισαγωγή τους στις Σχολές Δοκίμων Υπαξιωματικών και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων, αφού η εισαγωγή γίνεται με μόρια. Οι σπουδές σε ναυτικά λύκεια, σε Τ.Ε.Ε, στην πληροφορική, τη μουσική και τα πτυχία ηλεκτρολόγων ηλεκτρονικών, δίνουν πρόσβαση σε ειδικές κατηγορίες υποψηφίων στις σχολές Δοκίμων Υ/Ξ -Λ/Φ. Τόσο για τους αξιωματικούς όσο και για τους υπαξιωματικούς ισχύει ότι πρέπει να αποφοιτήσουν επιτυχώς από τις παραγωγικές σχολές του Λιμενικού Σώματος και να ορκιστούν αξιωματικοί-υπαξιωματικοί ή λιμενοφύλακες και εφόσον επιθυμούν, και διαθέτουν τα προβλεπόμενα προσόντα, μπορούν να μετέχουν στους διαγωνισμούς για εισαγωγή στις ανώτερες σχολές υπαξιωματικών και αξιωματικών αντίστοιχα.

Σπουδαιότητα: Ο λιμενικός χρειάζεται να διαθέτει δυναμισμό, θάρρος στην αντιμετώπιση κινδύνων, πειθαρχία, ευσυνειδησία, υπομονή, κοινωνική δεξιότητα για την καθημερινή συνδιαλλαγή με διάφορα άτομα, ευαισθησία σε θέματα κοινωνικού προβληματισμού, αντοχή, καλή σωματική και φυσική κατάσταση. Απαιτούνται ακόμη, ικανότητες αντίληψης χώρου, διαίσθησης και πρόβλεψης καταστάσεων, επιδεξιότητα στη χρήση εξοπλισμού και μηχανών και τεχνικές γνώσεις.

Μέλλον: Η στελέχωση του λιμενικού σώματος είναι σταθερή και αναγκαία. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τις αντίστοιχες θέσεις εργασίας, ενώ προσφέρονται και νέες με την αύξηση των αρμοδιοτήτων των λιμενικών. Οι αμοιβές τους κυμαίνονται σε μεσαία επίπεδα, ενώ έχουν ορισμένες πρόσθετες απολαβές, όπως δωρεάν μετακίνηση με επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία εσωτερικού, ή επιδόματα για ορισμένες ειδικότητες του Λ.Σ., όπως είναι οι πυροτεχνουργοί, οι ειδικές δυνάμεις, το ιπτάμενο προσωπικό αεροσκαφών ή ελικοπτέρων.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Οι αξιωματικοί του λιμενικού σώματος μπορούν να εργαστούν στα λιμεναρχεία, στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και στα προξενικά λιμεναρχεία στο εξωτερικό, ως προξενικοί λιμενάρχες ή υπολιμενάρχες, για την εξυπηρέτηση-έλεγχο των πλοίων με ελληνική σημαία και των Ελλήνων ναυτικών.

Επαγγελματικές συνθήκες: Ο λιμενικός εργάζεται είτε ατομικά, είτε ομαδικά, ανάλογα με τα καθήκοντα που του ανατίθενται από τους ανωτέρους του. Συχνά η δουλειά του χαρακτηρίζεται από άγχος εξαιτίας των πολλών καθηκόντων. Ανάλογα με τη φύση και το είδος της αποστολής τους, εργάζονται με βάρδιες σε γραφεία με καλές συνθήκες, ή σε ανοιχτούς χώρους, όπου αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες λόγω των ιδιαιτεροτήτων των περιπτώσεων, ή των καιρικών συνθηκών. Ακολουθούν τυπικό ωράριο εργασίας, αλλά συχνά υπάρχει υπερωριακή απασχόληση κατά τις αργίες, ή τις περιόδους όπου υπάρχει αυξημένη κίνηση. Για ορισμένες περιπτώσεις, όπως για τα πληρώματα των σκαφών, αεροσκαφών και ελικοπτέρων του Λ.Σ., οι ώρες εργασίας ρυθμίζονται ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες. Οι μετακινήσεις είναι απαραίτητες τόσο για την επιτυχή διεκπεραίωση των καθηκόντων των λιμενικών, όσο και για την συμμετοχή των βαθμοφόρων σε αποστολές, σεμινάρια, μετεκπαιδεύσεις που μετατίθενται υποχρεωτικά, μετά τη συμπλήρωση ελάχιστου χρόνου παραμονής σε κάθε υπηρεσία. Η δράση παρανόμων στα λιμάνια και στους θαλάσσιους χώρους, καθώς και οι κακές καιρικές συνθήκες, δημιουργούν ιδιαίτερες δυσκολίες & κινδύνους για τα στελέχη που περιπολούν.

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Μεταπτυχιακά, Σπουδές, Διάφορα

Το mymaster.gr αποτελεί το πρώτο ελληνικό site που συγκεντρώνει στη βάση του χιλιάδες ευρωπαϊκά μεταπτυχιακά προγράμματα από όλους του επιστημονικούς κλάδους.
http://mymaster.gr/

Σεμινάρια, Προπτυχιακά, Μεταπτυχιακά, ΙΕΚ
http://www.semifind.gr/Spoudes/
 
Δικαιολογητικά για την αναγνώριση τίτλων σπουδών της αλλοδαπής
http://www.hri.org/info/help/dikatsa1.html

Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας 
http://academicid.minedu.gov.gr/

Νέα, Εκπαίδευση, Υλικό
http://www.mathima.gr/

Ιδιωτικά Σχολεία, Πανελλήνιες
http://www.eduadvisor.gr/

Πληροφορίες για όλα τα θέματα γύρω από το φοιτητή
http://www.eimaifoititis.gr/

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Ηλεκτρονικές Διευθύνσεις Τ.Ε.Ι.

Τ.Ε.Ι. ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
http://www.teiion.gr/

Τ.Ε.Ι. Αθήνας
http://www.teiath.gr/

Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης
http://www.teithe.gr/

Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
http://www.teikoz.gr/

Τ.Ε.Ι. Ηπείρου
http://www.teiep.gr/index.php

Τ.Ε.Ι. Καβάλας
http://www.teikav.edu.gr/teikav/

Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας
http://www.teikal.gr/

Τ.Ε.Ι. Κρήτης
http://www.teicrete.gr/tei/el/index.php
Τ.Ε.Ι. Λαμίας
http://www.teilam.gr/

Τ.Ε.Ι. Λάρισας
http://www.teilar.gr/

Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου
http://www.teimes.gr/wwwgr/

Τ.Ε.Ι. Πάτρας
http://www.teipat.gr/

Τ.Ε.Ι. Πειραιά
http://www.teipir.gr/

Τ.Ε.Ι. Σερρών
http://www.teiser.gr/

Τ.Ε.Ι. Χαλκίδας
http://www.teihal.gr/