Περιγραφή: Ασχολείται με τον επιστημονικό σχεδιασμό,
το συντονισμό και την εκτέλεση στρατηγικών προγραμμάτων, με στόχο τη
βελτίωση της αποτελεσματικότητας της επικοινωνιακής πολιτικής ατόμων,
οργανισμών ή φορέων. Στο πλαίσιο της εκτέλεσης ενός προγράμματος
ανάπτυξης επικοινωνιακής πολιτικής οι κύριες δραστηριότητες του
περιλαμβάνουν: την επαφή με τους πελάτες, την έρευνα για τις ανάγκες και
το προφίλ του πελάτη, το σχεδιασμό και το συντονισμό του στρατηγικού
προγράμματος δράσης, την κατασκευή επικοινωνιακού υλικού και την
επικοινωνία με τα μέσα προβολής. Χρησιμοποιεί στην εργασία του
ηλεκτρονικούς υπολογιστές και γενικά αξιοποιεί κάθε δυνατότητα της
σύγχρονης τεχνολογίας για επικοινωνία. Πρόκειται για ένα επάγγελμα που
γεννήθηκε για να καλύψει τις πολλαπλές ανάγκες επικοινωνίας στις
σύγχρονες κοινωνίες και το οποίο είναι συνδεδεμένο με τις συνεχείς και
ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις. Για το λόγο αυτό χρειάζεται να
ενημερώνεται και να επιμορφώνεται διαρκώς .
Προϋποθέσεις άσκησης: Για την άσκηση του επαγγέλματος δεν απαιτείται η έκδοση σχετικής άδειας. Οι επικοινωνιολόγοι εκπροσωπούνται συλλογικά από φορείς συναφών κλάδων των Κοινωνικών Επιστημών.
Εκπαίδευση: Μπορεί κανείς να ειδικευτεί στα Τμήματα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. των ελληνικών Πανεπιστημίων. Επίσης, βασικές γνώσεις για την επιστήμη της επικοινωνίας μπορεί να αποκτήσει κάποιος παρακολουθώντας μαθήματα των Τμημάτων των Κοινωνικών Επιστημών. Συναφή προγράμματα ειδίκευσης στην επικοινωνία υπάρχουν και σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Σπουδαιότητα: Η κοινωνική δεξιότητα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ενασχόληση με το επάγγελμα του επικοινωνιολόγου, ενώ η επινοητικότητα, η κριτική σκέψη, η δημιουργική φαντασία, η ευχέρεια λόγου, ο δυναμισμός και η συνέπεια είναι σημαντικά στοιχεία για την επιτυχία στο χώρο.
Μέλλον: Οι ανάγκες για ειδικευμένους επιστήμονες στον τομέα της επικοινωνίας αυξάνονται συνεχώς στις μέρες μας και συνεπώς στο χώρο υπάρχει κινητικότητα.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Μπορούν να απασχοληθούν στο χώρο των ΜΜΕ, σε εταιρείες ή οργανισμούς δημοσίων σχέσεων ή ακόμα και στο χώρο της πολιτικής ή και των επιχειρήσεων και γενικότερα σε οποιοδήποτε χώρο μπορεί να έχει σχέση με την ανάπτυξη και οργάνωση της επικοινωνίας. Επίσης ως καθηγητές στο χώρο της εκπαίδευσης, ως μισθωτοί με σχέση εξαρτημένης εργασίας ή ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
Επαγγελματικές συνθήκες: Εργάζεται σε συνθήκες γραφείου, έχει ελεύθερο ωράριο και καθημερινά έρχεται σε επαφή με πολλά άτομα. Οι μετακινήσεις του είναι συνεχείς, κυρίως μέσα στην πόλη που εργάζεται και σπανιότερα στα εξωτερικό, όταν πρόκειται να παρακολουθήσει συνέδρια ή επιμορφωτικά σεμινάρια. Πρόκειται για ένα επάγγελμα που χαρακτηρίζεται από συνεχείς εναλλαγές, γεγονός που προσδίδει εσωτερική ικανοποίηση σε όποιον το ασκεί, παρά των γρήγορων και πιεστικών ρυθμών του. Οι αμοιβές βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με την προϋπηρεσία και την ποιότητα των εργασιών κάθε επαγγελματία.
Γενικά σχόλια: Αρκετοί επικοινωνιολόγοι επιλέγουν να εργαστούν στον τομέα της πολιτικής επικοινωνίας, με κύριο αντικείμενο τη βελτίωση και την προώθηση της δημόσιας εικόνας των πολιτικών προσώπων.
Προϋποθέσεις άσκησης: Για την άσκηση του επαγγέλματος δεν απαιτείται η έκδοση σχετικής άδειας. Οι επικοινωνιολόγοι εκπροσωπούνται συλλογικά από φορείς συναφών κλάδων των Κοινωνικών Επιστημών.
Εκπαίδευση: Μπορεί κανείς να ειδικευτεί στα Τμήματα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. των ελληνικών Πανεπιστημίων. Επίσης, βασικές γνώσεις για την επιστήμη της επικοινωνίας μπορεί να αποκτήσει κάποιος παρακολουθώντας μαθήματα των Τμημάτων των Κοινωνικών Επιστημών. Συναφή προγράμματα ειδίκευσης στην επικοινωνία υπάρχουν και σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Σπουδαιότητα: Η κοινωνική δεξιότητα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ενασχόληση με το επάγγελμα του επικοινωνιολόγου, ενώ η επινοητικότητα, η κριτική σκέψη, η δημιουργική φαντασία, η ευχέρεια λόγου, ο δυναμισμός και η συνέπεια είναι σημαντικά στοιχεία για την επιτυχία στο χώρο.
Μέλλον: Οι ανάγκες για ειδικευμένους επιστήμονες στον τομέα της επικοινωνίας αυξάνονται συνεχώς στις μέρες μας και συνεπώς στο χώρο υπάρχει κινητικότητα.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Μπορούν να απασχοληθούν στο χώρο των ΜΜΕ, σε εταιρείες ή οργανισμούς δημοσίων σχέσεων ή ακόμα και στο χώρο της πολιτικής ή και των επιχειρήσεων και γενικότερα σε οποιοδήποτε χώρο μπορεί να έχει σχέση με την ανάπτυξη και οργάνωση της επικοινωνίας. Επίσης ως καθηγητές στο χώρο της εκπαίδευσης, ως μισθωτοί με σχέση εξαρτημένης εργασίας ή ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
Επαγγελματικές συνθήκες: Εργάζεται σε συνθήκες γραφείου, έχει ελεύθερο ωράριο και καθημερινά έρχεται σε επαφή με πολλά άτομα. Οι μετακινήσεις του είναι συνεχείς, κυρίως μέσα στην πόλη που εργάζεται και σπανιότερα στα εξωτερικό, όταν πρόκειται να παρακολουθήσει συνέδρια ή επιμορφωτικά σεμινάρια. Πρόκειται για ένα επάγγελμα που χαρακτηρίζεται από συνεχείς εναλλαγές, γεγονός που προσδίδει εσωτερική ικανοποίηση σε όποιον το ασκεί, παρά των γρήγορων και πιεστικών ρυθμών του. Οι αμοιβές βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με την προϋπηρεσία και την ποιότητα των εργασιών κάθε επαγγελματία.
Γενικά σχόλια: Αρκετοί επικοινωνιολόγοι επιλέγουν να εργαστούν στον τομέα της πολιτικής επικοινωνίας, με κύριο αντικείμενο τη βελτίωση και την προώθηση της δημόσιας εικόνας των πολιτικών προσώπων.