Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016

Τσαουσάκης Πρόδρομος - Δισκογραφία 1968-1978

1968 - Τσαουσάκης Πρόδρομος













1.Γιατί καλέ γειτόνισσα  
2.Οποία πέτρα κι αν σηκώσεις    
3.Να καεί το πελεκούδι  
4.Η παραμυθατζού    
5.Είμαι καθώς πρέπει άντρας  
6.Οπού πατώ το πόδι μου    
7.Κάθε καρυδιάς καρύδι  
8.Παλάτια χρυσοστόλιστα
9.Δυο μάγκες μου την στήσανε  
10.Θα τραβήξω τα ποτήρια  
11.Δεν πουλάω το ρολόι

1971 - Συννεφιασμένο δειλινό













1.Συννεφιασμένο δειλινό  
2.Μην κάνεις την οσία  
3.Το μαύρο κομπολόι
4.Ο μαθητής  
5.Γλεντάει ο μάνθος  
6.Το γιώτα χι να ναι καλά    
7.Μπεγλέρι και μαχαίρι    
8.Μες στου μιστοκλή το τσαρδί  
9.Μικρός αρραβωνιάστηκα  
10.Μια πάρα τέταρτο  
11.Το καραντουζενί  
12.Το γεροντάκι    
13.Γεια σου μάγκα μου Θανάση  
14.Τα μυαλά σου και μια λύρα  
15.Θα σε κάνω σύντροφο μου    
16.Σε λυπάται ο καθρέπτης  
17.Τους φίλους θ' αρνηθώ    
18.Το αλητάκι

1971 - Τσαουσάκης - Μπέλλου













1.Η τύχη με κατάτρεξε    
2.Γύρνα στη ζωή την πρώτη  
3.Εσύ πασά μου φάε και πιες  
4.Επήρες την κληρονομιά  
5.Τα ναυάγια    
6.Φοβάμαι μη σε χάσω    
7.Πήγαινε μάνα  
8.Θέλω τα μάτια μου να κλείσω    
9.Αν ειμ' εγώ μποέμισσα  
10.Χτύπα με μοίρα, χτύπα με  
11.Ήρθαν πρόωρα ρυτίδες  
12.Στην κοινωνία δεν βρίσκεις άκρη

1974 - Τα ρεμπέτικα













1.Φιλία δεν υπάρχει πια    
2.Γόησσα Μποέμισσα  
3.Δυο κλειδιά στην ίδια πόρτα  
4.Μάζεψε τα πράγματα σου  
5.Όταν δεν σε βρίσκω σπίτι  
6.Τα πάντα είναι μάταια  
7.Μαριγούλα  
8.Στο λόφο του Σκουζέ  
9.Μια βαλίτσα στο ένα χέρι  
10.Το συνέδριο  
11.Στου Τσελέπη
12.Έχω ένα μπεγλεράκι

1976 - Να πεθάνεις άτακτη













1.Να πεθάνεις άτακτη  
2.Συμμορφώσου πια  
3.Μπρος στον Άγιο Σπυρίδωνα  
4.Είμαι αθώος  
5.Δε θέλεις να με παντρευτείς  
6.Τρίτη Πέμπτη μακαρόνια  
7.Μοβώρισσα    
8.Ξενοίκιασε το σπίτι  
9.Σ' ένα βαγόνι κάθομαι  
10.Να μην μου στρίψουν τα μυαλά  
11.Ανάθεμα στ' αδέλφια σου  
12.Γιατί μικρούλα μου  
13.Όταν βραδιάζει
14.Αν θες να σ' έχω μόνιμα  
15.Βασανιστήρια μου κάνες πολλά  
16.Ένα όνειρο που είδα  
17.Κοριτσάρα μου  
18.Απ την πολύ μαστούρα σου

1978 - Τα καλύτερα μου τραγούδια


1.Τώρα χορεύουμε τσα τσα  
2.Οπού πατώ το πόδι μου    
3.Να καεί το πελεκούδι  
4.Ο φιγουρατζής  
5.Ο Μαθιός  
6.Όλα τα επαγγέλματα  
7.Μέγαρα και πολυκατοικίες    
8.Γιατί καλέ γειτόνισσα  
9.Τι θες και πας στις μάγισσες  
10.Τα πάντα είναι μάταια    
11.Φιλία δεν υπάρχει πια    
12.Δουλεύω στη μπουλντόζα

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

Τσαουσάκης Πρόδρομος - Βιογραφία


Γεννήθηκε το 1919 στο Φανάρι της Κωνσταντινούπολης και ήρθε οικογενειακώς στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Θεσσαλονίκη το 1922 με τον ξεριζωμό, σε ηλικία μόλις 3 ετών. Από παιδί του άρεσε να τραγουδάει. Οι πρώτες όμως, επαγγελματικές δραστηριότητές του δεν είχαν σχέση με το τραγούδι. Σε νεαρή ηλικία έγινε επαγγελματίας παλαιστής. Το 1940 πήγε εθελοντής φαντάρος. Όταν κηρύχθηκε ο πόλεμος ήταν ήδη στρατιώτης. Πολέμησε γενναία και από τα ανδραγαθήματα του στη μάχη έγινε λοχίας. Τους λοχίες εκείνη την εποχή τους αποκαλούσαν και τσαούσηδες κι έτσι πήρε το προσωνύμιο Τσαουσάκης από το (Τσαούς που σημαίνει Λοχίας στα Τουρκικά), όπου έγινε γνωστός αργότερα στο ευρύ κοινό. Το πραγματικό του επίθετο ήτανε Μουτάφογλου. Στον πόλεμο πιάστηκε αιχμάλωτος από τους Γερμανούς και βασανίστηκε. Άντεξε όμως τις κακουχίες, τον κίτρινο πυρετό και τα βασανιστήρια που υπέστη.

Την γυναίκα του, Άννα Καδόγλου την γνώρισε στα χρόνια της Κατοχής, κλέφτηκαν το 1942 και παντρεύτηκαν το 1943, απόκτησε δύο αγόρια από τα οποία το ένα έγινε τραγουδιστής. Τα πρώτα του χρόνια στο τραγούδι συνεργάστηκε στη Θεσσαλονίκη με τον Τάκη Μπίνη τη ΣτέλΛα Χασκίλ τη Σεβάς Χανούμ και άλλους γνωστούς καλλιτέχνες του λαϊκού τραγουδιού.

Το 1942 τραγουδά με το Βαμβακάρη και τον Τσιτσάνη το τραγούδι "Μες Τον Οντα Ενός Πασά", και δυο-τρία άλλα, και μετά φεύγει για την Θεσσαλονίκη. Είδε και έπαθε ο μεγάλος λαϊκός βάρδος να πείσει τον Πρόδρομο να κατεβεί τότε στην Αθηνά και να υπογράψει συμβόλαιο με τη δισκογραφική εταιρία Columbia. Ο Τσαουσάκης δεν δεχόταν να πάει στην Αθηνά για δυο λόγους πρώτον γιατί ήθελε να τραγουδάει για το κέφι του και δεύτερον γιατί δεν είχε πρόθεση να εγκατάλειψη την αγαπημένη του Θεσσαλονίκη. Με τη φιλική παρέμβαση του τότε Αστυνομικού Διευθυντή της Θεσσαλονίκης Μουσχούντη (κουμπάρου του Τσιτσάνη), υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με την δισκογραφική εταιρία πράγμα που τον ανάγκασε να κατεβεί στην Αθηνά και να αρχίσει ένα μπαράζ ηχογραφήσεων. Από το 1947 – 1955 καθιερώνετε σαν η μεγάλη Λαϊκή φωνή της εποχής. Πρώτο τραγούδι του Τσιτσάνη που τραγούδησε ήταν "Κάτσε Ν΄ Ακούσεις Μια Πενια".

Επίσης δημιούργησε Σχολή Ερμηνείας για το Λαϊκό Τραγούδι. Ολοκληρωμένοι καλλιτεχνείς με ξεχωριστή προσωπικότητα με καθαρά δικό του ύφος και στυλ, μετέφερε στον κόσμο πολύ παραστατικά τα τραγούδια που του έγραψαν ειδικά για τη φωνή του, οι μεγαλύτεροι λαϊκοί δημιουργοί, αλά και ο ίδιος που διακρίθηκε και σαν λαϊκός σύνθετης.  Ένα στοιχείο που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι ο πρώτος και καλύτερος που ακολούθησε στα πρώτα του βήματα τη σχολή Τσαουσάκη ήταν ο Στέλιος Καζαντζίδης. Επίσης ήταν Ψάλτης (Κυριακές και εορτές) στον ναό των Άγιων Πάντων της Καλλιθέας. Εκτός από το πλούσιο έργο του με εκατοντάδες Λαϊκά τραγούδια, άφησε κληρονομιά για το γιο του το Δημήτρη,που διακρίνετε σήμερα σαν μουσικός (οργανοπαίχτης) και τραγουδιστής.

Το 1966 έγραψε τη μουσική της ταινίας "Τζίμης ο Τίγρης". Μέχρι τον θάνατο του είχε εμφανιστεί σε πολλά κέντρα της Αθήνας και όχι μόνο. Πέθανε στις 23 Οκτωβρίου του 1979 σε ηλικία 60 ετών στην Καλλιθέα Αττικής από έμφραγμα.

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016

Χρυσίνης Στέλιος - Συλλογές


  • 2013 - Χορός στ' αστέρια CD2 
  • 2011 - Νησιώτικα CD 4  
  • 2010 - Ρεμπέτικα πορτρέτα - Νίνου Μαρίκα  
  • 2008 - Χρυσή κασετίνα - τα γνήσια απαγορευμένα ρεμπέτικα CD 3 
  • 2006 - 100+ ρεμπέτες και ρεμπέτισσες CD 3  
  • 2002 - The Greek Rebetika  
  • 2000 - Ρεμπέτικες καντάδες ηχογραφήσεις 1939 - 1953  
  • 1997 - Ρεμπέτικα Νησιώτικα 
  • 1995 - Χρονικό του λαϊκού τραγουδιού 1950
  • 1994 - Ταταύλα 
  • 1993 - Ρεμπέτικη ιστορία (1922-1955) CD 5

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016

Χρυσίνης Στέλιος - Δισκογραφία 1990-1998

1990 - Βάσανα και παράπονα













1. Απάνω που λεγα να κόψω το πιοτό Στάμου Ρένα, Τσαουσάκης Πρόδρομος
2. Απόψε μ εγκατέλειψες Βούλγαρης Νίκος, Στάμου Ρένα, Τσιτσάνης Βασίλης
3. Οπού κι αν είσαι μην ξεχνάς Ρουμελιώτης Δημήτρης, Στάμου Ρένα
4. Μάγκα μου περαστικά σου Καζαντζίδης Στέλιος, Στάμου Ρένα
5. Ο εξόριστος Καλλέργης Nίκος, Ντάλια Ρένα, Τζιβάνης Γιάννης
6. Ζούμε στην παρανομία Κλειδωνιάρης Αντώνης, Πάνου Πόλυ
7. Βάσανα και παράπονα Καζαντζίδης Στέλιος
8. Απ' τα πολλά χτυπήματα Γιαννακουδάκης Αντώνης
9. Όλα τα ελληνόπουλα Περπινιάδης Στελλάκης
10. Στολίδι είσαι μόνη σου Ταλιούρης Γιώργος

1998 - Συνθέτες ρεμπέτικου 34 Χρυσίνης Στέλιος I 













1. Χθες το βράδυ στο τεκέ
2. Ελένη μικροπαντρεμένη
3. Μια μελαχρινή
4. Μαργαρίτα
5. Ότι ζητήσεις θα το βρεις
6. Μ'έκαψες σκύλα
7. Αργιλέ μου γιατί σβήνεις
8. Χειμώνιασε μανούλα μου
9. Στη γειτονιά σου
10. Άλλα μου λες κι άλλα μου κάνεις
11. Τα ψαράδικα
12. Τα ματάκια σου τι έχουν
13. Ένα πικρό παράπονο
14. Μικρή μου πεισματάρα
15. Στον ποταμό τα ρούχα μου
16. Θάλασσα γαλάζια
17. Συχνά με βλεπ' ένα πουλί
18. Όλα τα ελληνόπουλα
19. Νησιωτοπούλες έμμορφες

1998 - Συνθέτες ρεμπέτικου 35 Χρυσίνης Στέλιος II













1. Πειραιά μου σ' αφήνω γεια
2. Ειμ' εργάτης στο λιμάνι
3. Τα τάλιρα
4. Δως μου φωτιά ν' ανάψω
5. Μια κόρη μεσογείτισα
6. Απόψε μ' εγκατέλειψες
7. Βόγκα τη νύχτα ο άνεμος
8. Ψεύτικος κόσμος
9. Απόψε σε παντρεύουνε
10. Η ξενιτιά είναι φωτιά
11. Τα μάτια σου φωτίζουν
12. Παιδί μου πάλι θα πας στα ξένα
13. Ήθελα να μουνα πασάς
14. Η σουλτάνα
15. Η ορφάνια
16. Σ' όλους τους συνοικισμούς
17. Φίλα με γιατί λιώνω
18. Οι ομορφιές του Πειραιά

1998 - Συνθέτες ρεμπέτικου 36 Χρυσίνης Στέλιος III













1. Γεια σου λεβεντιά μου φτώχεια
2. Κι αν έπεσα στα σίδερα
3. Φέρτε απ όλα τα ποτά
4. Ξαναγύρισε στον Γιάννη
5. Ορφανή δυστυχισμένη
6. Το τραγούδι της καρδιάς μου
7. Το πείσμα σου μας χώρισε
8. Φτάνουνε τα βάσανα μου
9. Τα παλιά μου τα μεράκια
10. Απ το πέρα το χωριό
11. Από τα πολλά φαρμάκια
12. Τι σου έφταιξα παλιόκοσμε
13. Αν δε φερθείς σατραπικά
14. Μια κούπα δηλητηριασμένη
15. Μπαμ
16. Άλλον αγαπώ
17. Γύρνα πίσω δεν αντέχω
18. Μαρίτσα

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2016

Χρυσίνης Στέλιος - Βιογραφία


Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1916 από τους Γιάννη και Αγγελική Χρυσίνη "εσωτερικούς μετανάστες" από το Κρανίδι του νομού Αργολίδος και Αρβανίτικης καταγωγής. Ήταν το τέταρτο και τελευταίο παιδί της οικογένειας. Η ευκατάστατη οικογένεια του άρχισε να ζει ένα μακροχρόνιο δράμα αφού τα δυο τους μικρότερα παιδιά, ο Παναγιώτης και ο Στέλιος έχασαν το φως τους σε πολύ μικρή ηλικία. Οι γονείς τους μπροστά σ' αυτό το φαινόμενο, τους πήραν δασκάλους για να μάθουν μουσική. Ξεκίνησαν και έμαθαν βιολί και στη συνέχεια όλα τα έγχορδα όργανα της εποχής, για να καταλήξουν στις αρχές της δεκαετίας του '30, να παίζουν και μπουζούκι-μπαγλαμά. Επαγγελματοποιήθηκαν πολύ μικροί, αφού ο Στέλιος συνόδευε τον μεγαλύτερό του αδελφό Παναγιώτη στους κινηματογράφους της εποχής του μεσοπολέμου- κυρίως λίγο πριν, λίγο μετά το '30 παίζοντας ζωντανά κατά τη διάρκεια προβολής των βουβών ταινιών. Αυτή τους η ικανότητα τους έκανε γρήγορα διάσημους στο χώρο των μουσικών και εύκολα έβρισκαν δουλειά, παίζοντας οποιοδήποτε είδος μουσικής σε λαϊκά κέντρα και καμπαρέ, σε καφέ αμάν ή καφέ σαντάν. Αν και ο Παναγιώτης ήταν ο πιο σοβαρός απ' τους δύο, με την έννοια ότι ο Στέλιος ήταν πιο "αναρχικός" και ανυπότακτος, εν τούτοις το συνθετικό ταλέντο έγυρε περισσότερο προς τη μεριά του "μικρού αλανιάρη" ο οποίος από την εφηβική του ηλικία στράφηκε στο ρεμπέτικο, που αρχές της δεκαετίας του '30, εξαπλώθηκε και έκφρασε ευρύτατα στρώματα του ελληνικού λαού σε μικρές και μεγάλες πόλεις.

Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία ή αναφορές συναδέλφων του, είναι βέβαιο ότι μετά το 1930 πρέπει να "μπλέχτηκε" με την παρέα του ρεμπέτικου, αφού μόλις το 1933 γράφει το πρώτο χασικλίδικο του τραγούδι, το οποίο γίνεται δίσκος το 1934, με τον Στελλάκη Περπινιάδη "Χτες το βράδυ στο τεκέ μας". Aρχίζει έτσι μια μακρά περίοδος συνεργασίας με τις δισκογραφικές εταιρείες, όπου πέρα από τις δικές του συνθέσεις που γίνονται δίσκοι, συμμετέχει, σαν οργανοπαίκτης, μαζί με τον αδελφό του Παναγιώτη σε εκατοντάδες ηχογραφήσεις τραγουδιών, όλων των δημιουργών του ρεμπέτικου.

Η μουσική ευρυγνωσία του και το "απόλυτο" αυτί που διέθετε, του δίνουν τη δυνατότητα να ερμηνεύει κάθε είδος τραγουδιού, γεγονός που τον έκανε περιζήτητο στα πάλκα της εποχής, είτε αυτά ήταν ελαφράς μουσικής, είτε λαϊκής. Με την ίδια ευχέρεια έπαιζε ευρωπαϊκού ύφους τραγούδια και ταυτόχρονα, τα Σμυρναίικου και εν γένει Μικρασιάτικου ύφους, που τον είχαν κάνει αγαπητό σε όλο τον προσφυγόκοσμο του μεσοπολέμου. Όταν δούλευε σε μαγαζιά στην Καισαριανή και στον Βύρωνα, οι πρόσφυγες τον θεωρούσαν δικό τους, Σμυρνιό ή Βουρλιώτη.

Στην προπολεμική περίοδο συνεργάστηκε με όλους τους μεγάλους δημιουργούς και ερμηνευτές του ρεμπέτικου στο πάλκο και πέρασε στη δισκογραφία μια σειρά σημαντικών τραγουδιών που ξεπερνούν τα 50, που τα τραγούδησαν τα διασημότερα ονόματα της εποχής. Υπήρξε από την προπολεμική ακόμα περίοδο "ανιχνευτής φωνητικών ταλέντων", γεγονός που παίρνει διαστάσεις στη μεταπολεμική περίοδο. Με τη πρόσθετη αυτή ιδιότητα του, πολλά πρόσωπα κατέγραψαν τη φωνή τους στη δισκογραφία των 78 στροφών εξ' αιτίας του, άλλα συνέχισαν και έγιναν διάσημα, άλλα πέρασαν και για διάφορους λόγους δεν συνέχισαν. Νέα πρόσωπα, όπως η Σούλα Πασαλάρη, η Άννα Μπέλλα, ο Γιάννης Τζιβάνης, η Μαρία Γρίλλη, ο Κώστας Πολίτης, (κατοπινός γαμπρός του), η Δέσποινα Δοάνου, η Σουζάνα Λαζαρίδου, ο Γιάννης Κουλουκάκης, η Ελένη Κώτσογλου, η Μαίρη Κοζάκου, η Τασία Ράντου, η Δούκισσα, η Άντζελα Γκρέκα, η Μιράντα, η Βιολέττα, ο Ποσειδών, η Ρούλα Νάκη, ηχογραφούν τραγούδια του για πρώτη φορά στη δισκογραφία. Είναι βέβαιο, ότι με την ιδιότητα του καλλιτεχνικού διευθυντή, συντήρησε για αρκετά χρόνια το κλίμα σοβαρότητας και υπευθυνότητας που είχε δημιουργηθεί από τους πρώτους (Μικρασιάτες κυρίως) υπεύθυνους του μεσοπολέμου, όπως τους: Σπύρο Περιστέρη, Παναγιώτη Τούντα, Κώστα Σκαρβέλη, Γιάννη Δραγάτση (ή Ογδοντάκη) και τον Δημήτρη Σέμση.

Μετά τον πόλεμο και αφού είχε χάσει τα περιουσιακά του στοιχεία, εγκαταστάθηκε στα Σεπόλια, στην οδό Αριστομένους 35. Εκεί ήταν το εργαστήρι και "καταφύγιό" του, όπου τον γνώρισαν όλοι οι μεταπολεμικοί του συνεργάτες. Το 1948, νυμφεύεται την Ελπίδα Κυριακού, χήρα Αθανασίου Στεφανιά, με ένα μικρό κοριτσάκι, από τον πρώτο της γάμο, την Ελένη. Η κυρία Ελπίδα υπήρξε σημαντική συμπαραστάτης και άλλαξε τη ζωή του Στέλιου προς το καλύτερο. Σ' αυτήν εμπιστευόταν το πρώτο άκουσμα των τραγουδιών του και ελάμβανε πολύ υπ' όψιν, την γνώμη της.

Στα τέλη της δεκαετίας του '50, συνεργάστηκε πάλι με τις εταιρείες, ODEON, PARLOPHONE, του Μίνωος Μάτσα, συνεργασία που είχε διακοπεί το 1940-41 με την κήρυξη του πολέμου. Στην περίοδο αυτή -τελευταία χρόνια της δισκογραφίας των 78 στροφών- αλλά και στη δεκαετία του '60, οπότε αρχίζει η περίοδος των 45 στροφών, πέρασε ένα σημαντικό αριθμό τραγουδιών, που μ' αυτά της περιόδου 1946-1960 ξεπερνούν τα 150.

Στη μεταπολεμική του παρουσία στη δισκογραφία, συνεργάστηκε και με όλους τους μεγάλους τραγουδιστές του ρεμπέτικου όπως, ο Πρόδρομος Τσαουσάκης, η Ιωάννα Γεωργακοπούλου, ο Στελλάκης Περπινιάδης, ο Νίκος Βούλγαρης, ο Νίκος Καλλέργης, η Καίτη Γκρέυ, ο Στέλιος Καζαντζίδης, η Νταίζυ Σταυροπούλου, η Σωτηρία Μπέλλου, η Μαρίκα Νίνου, ο Γιάννης Τατασσόπουλος, η Ρένα Ντάλια, ο Αθανάσιος Ευγενικός, η Μαριάννα Χατζοπούλου και ο νεώτερος Στράτος Διονυσίου στα πρώτα του βήματα.

Το 1953, ο νεαρός και ταλαντούχος τραγουδιστής Κώστας Πολίτης, "μπήκε" στην οικογένεια, σαν συνεργάτης του Στέλιου Χρυσίνη, που του εμπιστεύτηκε μερικά από τα ωραία του τραγούδια.Τα επόμενα χρόνια αρραβωνιάστηκε με την κόρη της γυναίκας του, Ελένη και το 1958 έγινε ο γάμος τους και στη δεκαετία του '60 περνώντας με τη φωνή του στη δισκογραφία των 45 στροφών τραγούδια του πεθερού του, αλλά και ωραίες δικές του δημιουργίες.

Στα τελευταία χρόνια της ζωής του πέρασε στο περιθώριο. όπως έγινε μέχρι τώρα με όλους τους μεγάλους δημιουργούς του Ελληνικού τραγουδιού, αφού νέες δυνάμεις κατέλαβαν τους χώρους της δισκογραφίας, ερμηνευτικά και δημιουργικά. Η μελαγχολία του αυτή λόγω της περιθωριοποίησης του, εκφράστηκε με μια ιδιαίτερη πολυφαγία και οινοποσία, που τον οδήγησε στον θάνατο από "ρήξη ήπατος" στις 14 Φεβρουαρίου 1970, πριν ακόμη συμπληρώσει τα 54 χρόνια του.