Τρίτη 30 Απριλίου 2013

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Σχεδιαστής - Σταμπαδόρος Υποδημάτων

Περιγραφή: Ασχολείται με τη σχεδίαση υποδημάτων, την κατασκευή προτύπων σχεδίων και παρακολουθεί τη διαδικασία κατασκευής τους. Αρχικά, συλλαμβάνει ένα σχέδιο που θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις του κοινού, στη συνέχεια το αποτυπώνει σε χαρτί, αφού πρώτα το σχεδιάσει με το χέρι ή σε υπολογιστή, ντύνει το καλαπόδι με χαρτοταινία, σχεδιάζει το σχέδιο στο καλαπόδι και κάνει τις τελευταίες τροποποιήσεις. Τέλος, βγάζει τη βάση και κόβει το υπόδειγμα των διαφόρων κομματιών του υποδήματος. Παρακολουθεί τα διάφορα στάδια κατασκευής και δίνει τις κατάλληλες οδηγίες για να αποδοθεί το πρότυπο σχέδιο στο σύνολο των υποδημάτων που θα παραχθούν. Μερικά από τα μέσα και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί στη δουλειά του είναι, ο Η/Υ, το μαχαίρι κοπής, ο διαβήτης, η μεζούρα, το σουβλί, ο παντογράφος, η πλάκα κοπής.

Εκπαίδευση: Σπουδάζει στα αντίστοιχα τμήματα των δημόσιων ή ιδιωτικών ΚΕΚ, ενώ για την άσκηση του επαγγέλματος δεν απαιτείται άδεια.

Σπουδαιότητα: Χρειάζεται να διαθέτει δημιουργική φαντασία, επινοητικότητα, συνέπεια, προσοχή στη λεπτομέρεια, παρατηρητικότητα, υπολογιστική και σχεδιαστική ικανότητα και επιδεξιότητα στα χέρια. Για την ομαλή συνδιαλλαγή του με τους πελάτες, οφείλει να είναι αρκετά επικοινωνιακός, κοινωνικός, δραστήριος και καλός στις δημόσιες σχέσεις για να μπορεί να προωθεί τη δουλειά του και τις απόψεις του. Τέλος, προσόντα θεωρούνται η χρήση ειδικών σχεδιαστικών προγραμμάτων για Η/Υ και η γνώση μιας ξένης γλώσσας.

Μέλλον: Οι προοπτικές απασχόλησης του επαγγέλματος αυτή τη στιγμή είναι σχετικά περιορισμένες, εξαρτώνται από τη λειτουργία μεγάλων μονάδων παραγωγής υποδημάτων & αντιμετωπίζουν μεγάλο ανταγωνισμό από τους εμπόρους εισαγόμενων. Οι οικονομικές απολαβές του είναι αρκετά καλές, εξαρτώνται δε από τα προσόντα, το ταλέντο και την εμπειρία του.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Εργάζεται σε επιχειρήσεις κατασκευής υποδημάτων, ή ως ελεύθερος επαγγελματίας διατηρώντας δικό του σχεδιαστήριο ή εργαστήριο.

Επαγγελματικές συνθήκες: Όταν σχεδιάζει και κατασκευάζει το πρωτότυπο σχέδιο του παπουτσιού, βρίσκεται σε κλειστό χώρο, σε συνθήκες εργαστηρίου. Εργάζεται ομαδικά ή ατομικά, ενώ πολλές φορές χρειάζεται να μετακινείται στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό, για να παρακολουθήσει διάφορες εκθέσεις ειδών υποδηματοποιίας, ή για να έρχεται σε επαφή με τους εμπόρους και καταστηματάρχες των προϊόντων αυτών. Ανάλογα με το στάδιο σχεδίασης των υποδημάτων, μπορεί να εργάζεται όρθιος ή καθιστός όπου οι συνθήκες μπορεί να προκαλέσουν ένταση ή σωματική κόπωση.

Γενικά σχόλια: Όπως και ο σχεδιαστής ενδυμάτων, ο σχεδιαστής-σταμπαδόρος υποδημάτων, δημιουργεί και διαμορφώνει τη μόδα και τις νέες τάσεις στο χώρο του υποδήματος, μετέχει σε εκθέσεις, διοργανώνει επιδείξεις και παρουσιάσεις, με σκοπό να επηρεάσει θετικά τη γνώμη του αγοραστικού κοινού και να προωθήσει τα μοντέλα του στην αγορά.

Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Σχεδιαστής Πολυμέσων

Περιγραφή: Σχεδιάζει εφαρμογές και προγράμματα πολυμέσων για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, οπτικούς δίσκους (cd-roms) και ιστοσελίδες. Συνήθως πρόκειται για παραγωγές με ενημερωτικό, ψυχαγωγικό ή εκπαιδευτικό περιεχόμενο, που παρουσιάζονται με ηλεκτρονικό τρόπο στους χρήστες, με την τεχνική κινούμενης εικόνας και ήχου. Οι δραστηριότητες του είναι: καθορισμός σεναρίου και στόχων του οπτικού δίσκου, της ιστοσελίδας ή γενικά της εφαρμογής πολυμέσων, σχεδιασμός και προγραμματισμός του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο θα παρουσιαστεί το υλικό, σχεδιασμός των γραφικών της εφαρμογής, ψηφιοποίηση του υλικού και προσθήκη στην εφαρμογή, καθώς και τελική επεξεργασία του έργου και διόρθωση τυχόν σφαλμάτων.

Εκπαίδευση: Για την άσκηση του επαγγέλματος απαιτούνται γνώσεις σχετικά με τους υπολογιστές και τα πολυμέσα, καθώς και σχεδιαστικές γνώσεις, που μπορούν να αποκτηθούν από πανεπιστημιακά τμήματα, από Τ.Ε.Ι, Ι.Ε.Κ. και Τ.Ε.Ε.

Σπουδαιότητα: Σημαντικό ρόλο στην ενασχόληση με το επάγγελμα παίζει η δημιουργική φαντασία, που συνδυάζεται επιτυχημένα με τις απαραίτητες γνώσεις υλικού και λογισμικού πολυμέσων, καθώς και με το αναπτυγμένο αισθητικό κριτήριο για τη δημιουργία καλαίσθητων παρουσιάσεων. Απαραίτητες δεξιότητες για την εκτέλεση του επαγγέλματος είναι επίσης η οργανωτικότητα, η επινοητικότητα και η αναλυτική σκέψη.

Μέλλον: Σήμερα με την τεράστια ανάπτυξη των εφαρμογών των Η/Υ, ασκεί ένα σύγχρονο επάγγελμα με αυξημένη ζήτηση και πολλές ευκαιρίες καριέρας μέσα σ' ένα ευρύ επαγγελματικό περιβάλλον.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Μπορούν να απασχοληθούν σε διαφημιστικές εταιρίες, σε εκδοτικές εταιρίες, σε εταιρίες παροχής υπηρεσιών λογισμικού του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα ως προγραμματιστές για την ανάπτυξη και παραγωγή λογισμικού εφαρμογών πολυμέσων, ή ακόμα ως ελεύθεροι επαγγελματίες διατηρώντας δική τους επιχείρηση ανάπτυξης και παραγωγής ανάλογων εφαρμογών.

Επαγγελματικές συνθήκες: Η εργασία του σχεδιαστή πολυμέσων είναι δημιουργική και απαιτεί τη γνώση και το χειρισμό πολλών και πολύπλοκων εφαρμογών Η/Υ. Η εργασία εκτελείται σε χώρο γραφείου και όπως όλα τα επαγγέλματα που απαιτούν πολύωρη ενασχόληση με τους υπολογιστές, έτσι και η εργασία αυτή είναι πιθανό να προκαλέσει κούραση στην όραση από την πολύωρη προσήλωση στην οθόνη, όπου είναι εκτεθειμένος στην ακτινοβολία που εκπέμπει και γι αυτό είναι απαραίτητη η χρήση προστατευτικού φίλτρου.Δεν υπάρχει συγκεκριμένο ωράριο απασχόλησης, γιατί εξαρτάται από την πολυπλοκότητα του έργου και τον φόρτο εργασίας.

Γενικά σχόλια: Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είναι η αισθητική αντίληψη, η δημιουργική φαντασία και έμπνευση, καθώς και η μεγάλη δεξιότητα στη χρήση των απαραίτητων προγραμμάτων του Η/Υ, έχει πολύ καλή γνώση του υλικού και λογισμικού των πολυμέσων, καθώς και την ικανότητα διαχείρισης λογισμικού επεξεργασίας γραφικών και λογισμικού δικτύων.

Κυριακή 28 Απριλίου 2013

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Συντηρητής Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης

Περιγραφή: Αναλαμβάνει τη συντήρηση ή και αποκατάσταση αρχαιολογικών ευρημάτων, μνημείων, εικόνων και άλλων έργων τέχνης, ασχολείται με αντικείμενα ή μνημεία που έχουν αρχαιολογική, ιστορική και καλλιτεχνική αξία, προσπαθώντας να τα επαναφέρει στην αρχική τους κατάσταση ή να επιβραδύνει τη φυσική τους φθορά. Συγκεκριμένα, εξετάζει προσεκτικά τη σύσταση των υλικών και τον τρόπο κατασκευής που αναλαμβάνει να συντηρήσει, στη συνέχεια, διερευνά την έκταση της φθοράς και τα αίτια που την προκάλεσαν και αποφασίζει για τις τεχνικές-μεθόδους που θα χρησιμοποιήσει για τη συντήρηση και την αποκατάστασή τους και τέλος, με τη βοήθεια εργαλείων ή / και τη χρήση χημικών υλικών, προχωρά στον καθαρισμό των επιφανειών, στην καταπολέμηση της οξείδωσης, στην ενίσχυση των φθαρμένων τμημάτων, στην ανάδειξη των χρωμάτων. Δίνει συμβουλές για τη συντήρηση των αντικειμένων και τις συνθήκες που πρέπει να επικρατούν στους χώρους όπου φυλάσσονται ή εκτίθενται (μουσεία, αίθουσες τέχνης, ανοιχτοί χώροι, ιδιωτικές συλλογές). Απαραίτητος για την άσκηση του επαγγέλματος θεωρείται ο ειδικός υλικοτεχνικός εξοπλισμός στερεομικροσκόπιο, χημικά, μεγεθυντικούς φακούς, βουρτσάκια, σφουγγάρια, διάφορα εργαλεία χειρός, πάγκοι εργασίας και άλλα. Χειρίζεται υλικά όπως χρώματα και διαλυτικά χρωμάτων, κολλητικές ουσίες και υλικά παρόμοια με αυτά του έργου τέχνης που συντηρεί. Μπορεί να ειδικευτεί είτε στη συντήρηση έργων που είναι φτιαγμένα από κάποιο συγκεκριμένο υλικό (γυαλί, πέτρα, ξύλο, υφάσματα, κεραμικά), είτε σε ένα είδος έργων τέχνης (συντήρηση γλυπτών, αγαλμάτων, εικόνων, πινάκων).

Προϋποθέσεις άσκησης: Για την άσκηση του επαγγέλματος στο δημόσιο τομέα απαιτείται πτυχίο, ενώ για ανάληψη εργολαβιών είναι απαραίτητη η άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Εκπαίδευση: Σπουδές στη Σχολή Καλών Τεχνών καθώς και στο Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης των Τ.Ε.Ι. και σε αντίστοιχα τμήματα δημόσιων ή ιδιωτικών Ι.Ε.Κ.

Σπουδαιότητα: Η εργασία αυτή απαιτεί υπευθυνότητα, υπομονή και επιμονή, καλή ιστορική γνώση, κλίση στο σχέδιο, προσοχή, ικανότητα για λεπτές χειρωνακτικές εργασίες, ταχύτητα και ακρίβεια αντίληψης, επιδεξιότητα, κριτική σκέψη, καλλιτεχνική ευαισθησία και παιδεία, φαντασία και δημιουργικότητα, εικαστική αντίληψη και αγάπη για την τέχνη. Στη δουλειά αυτή θεωρούνται αναπόφευκτες οι μετακινήσεις στους χώρους όπου υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα και έργα τέχνης και η εργασία του μπορεί να είναι ατομική ή και ομαδική.

Μέλλον: Οι ευκαιρίες απασχόλησης για το επάγγελμα φαίνεται να είναι αρκετά καλές, ιδιαίτερα για όσους διαθέτουν επαρκή τεχνική κατάρτιση, εμπειρία και μεράκι για τη δουλειά τους. Οι αποδοχές τους είναι ανάλογες των προσόντων που διαθέτουν και των έργων που αναλαμβάνουν.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Εργάζεται ως μισθωτός σε υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, σε πινακοθήκες, σε μουσεία, σε εργαστήρια συντήρησης έργων τέχνης, σε αρχαιολογικούς χώρους, σε αρχαιολογικές εφορείες, σε μεγάλες ιδιωτικές συλλογές ή ως ελεύθερος επαγγελματίας στο δικό του εργαστήριο.

Επαγγελματικές συνθήκες: Συνήθως εργάζεται σε περιβάλλον εργαστηρίου, που είναι καθαρό, καλά φωτισμένο και αεριζόμενο, αρκετές φορές όμως, εκτίθεται σε αναθυμιάσεις από τα χημικά υλικά που χρησιμοποιεί για τον καθαρισμό των έργων. Όταν εργάζεται επί τόπου στους χώρους των ευρημάτων, μπορεί να αντιμετωπίζει κίνδυνο ατυχήματος από πτώση χωμάτων, σαθρών τοίχων και άλλων υλικών. Το ωράριο απασχόλησης συχνά καθορίζεται από τον όγκο του έργου και την πίεση του χρόνου παράδοσης.

Επαγγελματικές οργανώσεις: Ο επαγγελματίας συντηρητής εγγράφεται στο Καλλιτεχνικό Επιμελητήριο.

Γενικά σχόλια: Χρειάζεται να διαθέτει την απαραίτητη θεωρητική και τεχνική κατάρτιση, παράλληλα με καλλιτεχνική ευαισθησία. Εργάζεται με προσοχή κι υπομονή, προστατεύοντας και συντηρώντας με υπευθυνότητα, επιμέλεια και φροντίδα τα έργα τέχνης και τα αντικείμενα πολιτιστικής κληρονομιάς.

Σάββατο 27 Απριλίου 2013

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Σύμβουλος Σχολικού & Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Περιγραφή: Βοηθά κυρίως τους νέους, μέσα από διαδικασίες πληροφόρησης και διερεύνησης του εαυτού τους, να επιλέξουν σπουδές ή επάγγελμα, άτομα που χρειάζεται να προσδιορίσουν την επαγγελματική τους καριέρα ή να επιλέξουν επανακατάρτιση, άτομα με ειδικές ανάγκες ή άτομα που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό. Πελάτες του μπορεί να είναι όσοι ενδιαφέρονται να πληροφορηθούν για σπουδές ή την αγορά εργασίας και ανάλογα με τις ανάγκες μπορεί να είναι η ενίσχυση της αυτοαντίληψης και αυτογνωσίας του ατόμου, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης για την επίλυση προβλημάτων, η μετάδοση έγκαιρης & έγκυρης πληροφόρησης πάνω σε εκπαιδευτικά και επαγγελματικά θέματα. Στην περίπτωση της ενασχόλησής του με τα άτομα που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό, όπως είναι οι μετανάστες, οι αποφυλακισμένοι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, αλλά κυρίως οι άνεργοι ή οι γυναίκες μονογονεϊκών οικογενειών, στόχος του είναι η βοήθεια και η στήριξή τους στη διαδικασία της επαγγελματικής τους ένταξης. Χωρίς να κατευθύνει και να καθοδηγεί τον πελάτη σε ορισμένες σπουδές και επαγγέλματα οφείλει να ακολουθεί τη δεοντολογία και να σεβαστεί τις αρχές που διέπουν τον επαγγελματικό προσανατολισμό, δηλαδή, την αρχή της αναγνώρισης της ελεύθερης επιλογής, την αρχή της ατομικότητας και τέλος την τήρηση του απορρήτου.

Εκπαίδευση: Δεν είναι αυτόνομη επιστήμη και για αυτό το λόγο, δανείζεται στοιχεία από συγγενείς επιστήμες, όπως η Ψυχολογία, η Παιδαγωγική (επιστήμη της αγωγής), η Κοινωνιολογία και οι Οικονομικές Επιστήμες. Έτσι, όποιος επιθυμεί να ασκήσει το επάγγελμα αυτό, φοιτά σε κάποιες από τις παραπάνω σχολές και στη συνέχεια κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τον Κοινωνιολόγο ή τον Ψυχολόγο ανάλογα με το βασικό του πτυχίο.

Σπουδαιότητα: Καλό είναι να διαθέτει αγάπη, να αποδέχεται τη διαφορετικότητα του άλλου, να ενδιαφέρεται για τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα, όπως αυτά της ανεργίας και του αποκλεισμού από την αγορά εργασίας. Οφείλει να είναι υπεύθυνος και προσεκτικός στη συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Δεξιότητες όπως η ενεργητική ακοή, η κατανόηση, η εχεμύθεια, η σαφήνεια, θεωρούνται απαραίτητες για την άσκηση του επαγγέλματος.

Μέλλον: Το επάγγελμα αυτό έχει ανοδική πορεία, αποτελεί ένα από τα μέτρα για την πρόληψη της ανεργίας και την ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας στη χώρα μας, για το λόγο αυτό τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ζήτηση. Ο μισθός του εξαρτάται από τον τομέα στον οποίο απασχολείται και τη σύμβαση εργασίας που έχει υπογράψει.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Εργάζεται στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, (όπου ήδη έχει θεσμοθετηθεί ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός-Σ.Ε.Π), αλλά και ως υπεύθυνος σε φορείς ή γραφεία ευρέσεως εργασίας, σε κέντρα Συμβουλευτικής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή στα κέντρα προώθησης εργασίας (Κ.Π.Α) του Ο.Α.Ε.Δ. στα οποία απευθύνονται άνεργοι όλων των κατηγοριών, καθώς και άτομα με ειδικές ανάγκες. Επίσης, εργάζεται και ως ελεύθερος επαγγελματίας διατηρώντας δικό του γραφείο.

Επαγγελματικές συνθήκες: Εργάζεται κάτω από καλές συνθήκες εργασίας, σε χώρο γραφείου. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης είναι συγκεντρωμένος αποκλειστικά στον πελάτη του, φροντίζει να μη διακόπτεται από τίποτε και να υπάρχει φιλική ατμόσφαιρα. Το ωράριό του εξαρτάται από το επαγγελματικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσεται. Δέχεται τους πελάτες του με προγραμματισμένα ραντεβού, εκτός όμως από τις ώρες υποδοχής, χρειάζεται να περνά αρκετές ώρες στο γραφείο του, συγκεντρώνοντας, μελετώντας, κρίνοντας και επιλέγοντας πληροφορίες ανάλογα με τη περίπτωση που χειρίζεται. Η εργασία του είναι κατά κύριο λόγο ατομική, συνεργάζεται όμως και με διάφορους άλλους επιστήμονες και ειδικούς, όταν το απαιτεί η περίπτωση. Κατά την εργασία του μπορεί να χρησιμοποιεί ειδικά προσαρμοσμένα ψυχομετρικά εργαλεία, τα οποία το διευκολύνουν στη διερεύνηση της προσωπικότητας του ατόμου.

Γενικά σχόλια: Βοηθάει τους νέους να αντιληφθούν τις πραγματικές τους ικανότητες, αξίες, επιθυμίες, να αξιολογήσουν σωστά τις πληροφορίες που δέχονται και να προβούν στις σωστές αποφάσεις που αφορούν την εκπαιδευτική τους και την επαγγελματική τους πορεία. Η πραότητα, η υπομονή, η διακριτικότητα, η ουδετερότητα και ο σεβασμός της προσωπικότητας του άλλου είναι στοιχεία απαραίτητα.

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Σύμβουλος επιχειρήσεων

Περιγραφή: Ο σύμβουλος επιχειρήσεων ερευνά τρόπους με τους οποίους μπορεί να βελτιωθεί η κερδοφορία, η μετοχική αξία, η αποδοτικότητα, ή η ανταγωνιστική θέση της επιχείρησης του πελάτη, προσπαθεί να εντοπίσει προβλήματα και να προτείνει λύσεις, τόσο σε στρατηγικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο, ανάλογα με την περίσταση. Το εύρος των παρεχόμενων συμβουλών μπορεί να είναι περιορισμένο π.χ. σε ποιους τομείς και με ποιους τρόπους να επεκταθεί η εκστρατεία για την προώθηση των πωλήσεων, ή εκτεταμένο π.χ. αν πιθανή επέκταση της επιχείρησης πρέπει να γίνει με συγχώνευση ή εξαγορά. Βασική προϋπόθεση για την επιτυχία είναι η έρευνα σε βάθος και ο εντοπισμός των στοιχείων που θα πρέπει να προσεχθούν και να αναλυθούν. Τυπικές δραστηριότητες κατά την εργασία του αποτελούν, η συλλογή πληροφοριών σχετικών με τη βιομηχανία, την αγορά, τον ανταγωνισμό, τις ευκαιρίες για κερδοφόρες επενδύσεις, δανειοδοτήσεις ή άλλες  χρηματοδοτήσεις, η επεξεργασία και ανάλυση των πληροφοριών, η διενέργεια συνεντεύξεων προσωπικών ή τηλεφωνικών με άτομα που έχουν ειδικές γνώσεις πάνω σε σχετικά θέματα, η προετοιμασία διαγραμμάτων, εκθέσεων, αναφορών και παρουσιάσεων και η συνεργασία στα πλαίσια ομάδας για τη συνολική θεώρηση της πρότασης.

Εκπαίδευση: Για να γίνει κάποιος σύμβουλος επιχειρήσεων πρέπει να σπουδάσει στα τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων των Α.Ε.Ι. & των Τ.Ε.Ι., σε ανάλογα τμήματα δημόσιων και ιδιωτικών Ι.Ε.Κ., ή ακόμη σε Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών. Επίσης βρίσκουν απασχόληση και απόφοιτοι άλλων σχολών οικονομικού περιεχομένου, αλλά και μαθηματικών ή στατιστικής. Ένας μεταπτυχιακός πανεπιστημιακός τίτλος σε Διοίκηση Επιχειρήσεων ή Οικονομικά, αποτελεί σημαντικό εφόδιο για την είσοδο στον κλάδο και για την κατάκτηση των υψηλότερων κλιμακίων της ιεραρχίας. Οι ξένες γλώσσες και η γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών, αποτελούν απαραίτητα εφόδια στο χώρο αυτό.

Σπουδαιότητα: Χρειάζεται να είναι οργανωτικός, να εξετάζει σε βάθος και να μελετά προσεκτικά καταστάσεις και συνθήκες, να διακρίνεται από ικανότητα παραγωγής ιδεών, πρωτοτυπία σκέψης και αμεσότητα στις αντιδράσεις του, να είναι προσεκτικός ακροατής, μετρημένος και ευγενικός συνομιλητής, πάνω από όλα όμως, πρέπει να είναι ικανός στην επίλυση προβλημάτων και πειστικός στην παράθεση των επιχειρημάτων και προτάσεών του. Επίσης, χρειάζεται να λειτουργεί αρμονικά και εποικοδομητικά στα πλαίσια της ομάδας, να έχει οργανωτικά και ηγετικά προσόντα, να διαθέτει αυξημένες φυσικές αντοχές, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στους έντονους ρυθμούς του επαγγέλματος.

Μέλλον: Η επέκταση των υπηρεσιών οικονομικού περιεχομένου, η πολυπλοκότητα της αγοράς με τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων και η αυξάνουσα ανταγωνιστικότητα τους, ευνοεί τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων των συμβούλων επιχειρήσεων. Οι προοπτικές για το επάγγελμα αυτό είναι ευνοϊκές ιδιαίτερα σε περιόδους οικονομικής ανάκαμψης. Οι αποδοχές τους σε όλα τα στάδια της καριέρας τους είναι συγκριτικά πολύ υψηλές, αλλά αναγκάζονται να εργαστούν πολλές ώρες ανταγωνιστικά σε βάρος της προσωπικής ζωής και του ελεύθερου χρόνου τους.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Είτε είναι ελεύθεροι επαγγελματίες σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο, είτε αποτελούν στελέχη εταιριών συμβούλων. Μπορεί να εργαστούν σε οποιαδήποτε επιχείρηση ή οργανισμό του ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα.

Επαγγελματικές συνθήκες: Η εργασία του έχει αυξημένη ευθύνη και αναπόφευκτο άγχος. Η υπερωριακή εργασία αποτελεί συχνό φαινόμενο καθώς ο όγκος της δουλειάς είναι συνήθως μη προβλέψιμος. Η εργασιακή εβδομάδα διαρκεί τις περισσότερες φορές πολύ περισσότερο από αυτήν ενός κανονικού εργαζομένου. Είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να μετακινηθεί σε διάφορες πόλεις ή περιοχές, ακόμα και στο εξωτερικό, για να συνεργαστεί με πελάτες ή να συγκεντρώσει τα απαραίτητα στοιχεία. Απαιτείται ακόμα συνεργασία στα πλαίσια ομάδας και συνδιαλλαγές με άλλα άτομα ή επιχειρήσεις.

Γενικά σχόλια: Ο σύμβουλος επιχειρήσεων, αποτελεί ένα επάγγελμα σύγχρονο για δυναμικούς ανθρώπους, με διορατικότητα και πολύ καλή γνώση της αγοράς καθώς και των σύγχρονων προβλημάτων που απασχολούν τις επιχειρήσεις σε όλα τα επίπεδά της.
Ο σύμβουλος επιχειρήσεων παρακολουθεί, μελετά προσεκτικά, προβλέπει, εκτιμά, συνυπολογίζει και προτείνει τρόπους βελτίωσης ή ανάπτυξης νέων δραστηριοτήτων, σε ένα ευρύ πεδίο εφαρμογών που αφορούν τη σύγχρονη επιχείρηση.