Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016

Τσιτσάνης Βασίλης - Δισκογραφία 1995-1998

1995 - Συνέβη στα... πέριξ













1.Σόλο μινόρε    
2.Απόψε κάνεις μπαμ    
3.Γεννήθηκα για να πονώ  
4.Ζαΐρα  
5.Τα καβουράκια  
6.Μποέμισσα  
7.Ο τσολιάς  
8.Στα Τρίκαλα στα δυο στενά  
9.Μες στην πολλή σκοτούρα μου    
10.Της ταβέρνας το ρολόι  
11.Όταν συμβεί στα πέριξ  
12.La Fumee Des Cigarettes    
13.Συννεφιασμένη Κυριακή  
14.Η αχάριστη  
15.Νύχτες μαγικές

1997 - Vassilis Tsitsanis 1936 -1946













1.Σ' ένα τεκέ σκαρώσαμε    
2.Πικρός είναι ο πόνος μου    
3.Όλα τα έχω βαρεθεί  
4.Θα 'ρθω μια γλυκιά βραδυά  
5.Βασιλώ    
6.Δυο χρόνια σ' αγαπώ  
7.Ατέλειωτο  
8.Νταίζυ  
9.Σε φίνο ακρογιάλι  
10.Το μινόρε της ταβέρνας    
11.Οι μερακλήδες    
12.Μια νύχτα στο Πασαλιμάνι  
13.Χαρέμια με διαμάντια    
14.Σε ζηλεύω σε πονώ  
15.Φίνα θα την περνάμε  
16.Ζωίτσα μου  
17.Για μια ξανθούλα  
18.Της μαστούρας ο σκοπός  
19.Το πρωί με τη δροσούλα  
20.Χατζή μπαξές    
21.Μάγκας βγήκε για σεργιάνι  
22.Βάρκα γιαλό  
23.Στον Άγιο Κωνσταντίνο

1997 - Μύθος ρεμπέτικος 













CD1
1.Αναγγελία & είσοδος Βασ. Τσιτσάνη & ομιλία  
2.Έλα να νοιώσεις πως είναι η ζωή  
3.Γιατί με ξύπνησες πρωί  
4.Χωρίσαμε ένα δειλινό  
5.Κάποιο αλάνι απ' το λιμάνι  
6.Θεσσαλονίκη μου  
7.Το βαπόρι απ' τη Περσία  
8.Σφυρίζει η φάμπρικα  
9.Η τσιγγάνα    
10.Δηλητήριο στη φλέβα  
11.Συννεφιασμένη Κυριακή    
12.Τα καβουράκια

CD2
1.Αρχόντισσα  
2.Σερσέ λα φαμ  
3.Χατζηκυριάκειο    
4.Τα λερωμένα τ' άπλυτα  
5.Ζαϊρα  
6.Στου Σιδέρη τον παλιό ντεκέ  
7.Όταν συμβεί στα πέριξ  
8.Πριγκηπομαστούρηδες  
9.Στην Καλαμπάκα μια βραδιά  
10.Αντιλαλούνε τα βουνά  
11.Στο παλιόσπιτο ετούτο  
12.Πάλιωσε το σακάκι μου    
13.Σόλο μπουζούκι

CD3
1.Παίξτε μπουζούκια και βιολιά Νίνου Μαρίκα  
2.Είμαστε ζευγάρι φίνο  
3.Περιπλανώμενη ζωή Λίντα Μαίρη  
4.Φτωχό κορμί Λίντα Μαίρη
5.Μάμπο με πενιές Πάνου Πόλυ  
6.Φελλάχες γλυκές Πάνου Πόλυ    
7.Φέρε στα παιδιά να πιούνε Λίντα Μαίρη, Χιώτης Μανώλης  
8.Ο κόκορας Νίνου Μαρίκα
9.Ότι μου κάνεις θα σου κάνω feat. Νίνου Μαρίκα
10.Για να σε κάνω άνθρωπο feat. Λίντα Μαίρη
11.Τα βάσανα μες τη ζωή Νίνου Μαρίκα  
12.Γεννήθηκα για να πονώ Νίνου Μαρίκα

CD4
1.Αρχόντισσα Παγιουμτζής Στράτος, Περπινιάδης Στελλάκης  
2.Μες τη πολλή σκοτούρα μου Παγιουμτζής Στράτος  
3.Μια Κυριακή σε γνώρισα Παγιουμτζής Στράτος, Περπινιάδης Στελλάκης  
4.Στα Τρίκαλα στα δυο στενά feat. Παγιουμτζής Στράτος
5.Απόψε να μη κοιμηθείς Αμπατζή Ρίτα, Περπινιάδης Στελλάκης  
6.Η γερακίνα Γεωργακοπούλου Ιωάννα
7.Χαρέμια με διαμάντια Παγιουμτζής Στράτος, Τσιτσάνης Βασίλης  
8.Τάγμα τηλεγραφητών Περδικόπουλος Δημήτρης, Τσιτσάνης Βασίλης  
9.Τρικαλινή τσαχπίνα Περπινιάδης Στελλάκης, Χρυσίνης Στέλιος  
10.Τα χάνω όταν σε βλέπω Περπινιάδης Στελλάκης  
11.Νύχτες μαγικές (αραπίνες) Γεωργακοπούλου Ιωάννα, Περπινιάδης Στελλάκης  
12.Αγαπώ μια παντρεμένη feat. Παγιουμτζής Στράτος

1998 - Ντόκτωρ













1.Νύχτες μαγικές κι ονειρεμένες  
2.Απόψε μες στο καπηλειό  
3.Συννεφιασμένη Κυριακή    
4.Για κοίτα κόσμε ένα κορμί    
5.Η αρχόντισσα    
6.Μπαξέ τσιφλίκι  
7.Γκιούλ μπαχάρ  
8.Ο Νικόλας ο ψαράς  
9.Για τα μάτια που αγαπώ  
10.Τρέξε μάγκα να ρωτήσεις  
11.Ακόμα και στην κόλαση  
12.Ντόκτωρ  
13.Η αχάριστη  
14.Εγώ είμαι το μπεγλέρι σου  
15.Χωρίσαμε ένα δειλινό  
16.Είμαι κόκορας κεφάτος  
17.Όλα χαλάλι σου
18.Πήρα την στράτα κι έρχομαι  
19.Η Φαρίντα  
20.Κλάψε σήμερα καρδιά μου  
21.Απόβραδο και σαββατόβραδο  
22.Με παρέσυρε εκείνη

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

Τσιτσάνης Βασίλης - Δισκογραφία 1994

1994 - Δισκογραφία Τσιτσάνη N.10













1.Συννεφιασμένη Κυριακή    
2.Αντιλαλούνε τα βουνά  
3.Το ξερα πως θα μου φύγεις    
4.Τα αντράκια  
5.Κλάψε σήμερα καρδιά μου  
6.Άσπρο πουκάμισο  
7.Παίξε χρηστό το μπουζούκι    
8.Ο Νικόλας ο ψαράς  
9.Τα καβουράκια    
10.Κατηγορούμενο κορμί    
11.Πάρε το δάκρυ μου βόρια  
12.Το κόκκινο μαντήλι    
13.Ίσως αύριο  
14.Με πήρες στο λαιμό σου  
15.Φέρτε μου να πιω  
16.Με δίκοπο μαχαίρι  
17.Κατάδικος για πάντα  
18.Η ρεζέρβα    
19.Που θα μείνω απόψε  
20.Μπαξέ τσιφλίκι  
21.Ακόμα και στην κόλαση  
22.Πεθαίνω για το δίκιο μου

1994 - Τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη













1.Απόψε στις ακρογιαλιές  
2.Η μάγισσα της αραπιάς    
3.Κορίτσι μου όλα για σένα  
4.Όταν συμβεί στα πέριξ  
5.Αχάριστη  
6.Στην Καλαμπάκα μια βραδιά  
7.Με παρέσυρε το ρέμα  
8.Αλάνια    
9.Ακρογιαλιές δειλινά  
10.Γιατί με ξύπνησες πρωί    
11.Ο μάγκας κάνει δυο δουλιές    
12.Το' ξερα πως θα μου φύγεις  
13.Δεν ρωτώ ποια είσαι  
14.Πάλιωσε το σακάκι μου  
15.Χωρίσαμε ένα δειλινό  
16.Μπαξέ τσιφλίκι

1994 - Βασίλης Τσιτσάνης (Ζωντανή ηχογράφηση)













1.Το μινόρε του Τσιτσάνη Ορχηστρικό  
2.Ζημιά Κανά Μελίνα
3.Γιατί με ξύπνησες πρωί Χαλκιάς Θανάσης  
4.Φτώχεια που με κουρέλιασες Μαριώ  
5.Μες στην πολύ σκοτούρα μου Αλεξανδρής Γιάννης  
6.Μια Κυριακή σε γνώρισα Χατζηκυριάκος Παντελής  
7.Ξεφάντωμα Κανά Μελίνα  
8.Τρελή που θέλεις να με στεφανώσεις Αλεξανδρής Γιάννης  
9.Τι σήμερα , τι αύριο , τι τώρα Μαριώ  
10.Αη Νικόλα Χαλκιάς Θανάσης
11.Νύχτες μαγικές Κανά Μελίνα
12.Φωτιά Χατζηκυριάκος Παντελής  
13.Ο τρελός τσιγγάνος Μαριώ  
14.Χωρίσαμε ένα δειλινό Αλεξανδρής Γιάννης  
15.Αράπικο λουλούδι Κανά Μελίνα  
16.Κάθε βράδυ πάντα λυπημένη Χατζηκυριάκος Παντελής    
17.Τα ξένα χέρια Μαριώ

1994 - Δισκογραφία Τσιτσάνη Νο 2 1937-1940 













CD1
1.Στου αλευρά τη μάντρα  
2.Τρικαλινή τσαχπίνα feat. Περπινιάδης Στελλάκης, Χρυσίνης Στέλιος  
3.Πάνε τα παλιά    
4.Θα προτιμήσω θάνατο feat. Μαυρίδης Χαράλαμπος, Σταυροπούλου Νταίζυ    
5.Τα βελουδένια μάτια σου  
6.Απόψε να μην κοιμηθείς feat. Αμπατζή Ρίτα, Περπινιάδης Στελλάκης  
7.Ο Τσιτσάνης στη ζούγκλα    
8.Αγαπώ μια παντρεμένη  
9.Οι φιλενάδες feat. Γεωργακοπούλου Ιωάννα, Χρυσίνης Στέλιος  
10.Θα ρωτήσω τη μαμά σου feat. Περπινιάδης Στελλάκης  
11.Θα βρω μιαν άλλη με καρδιά feat. Σταυροπούλου Νταίζυ    
12.Τρικαλινό ζεϊμπέκικο

CD2
1.Σ' ένα τεκέ σκαρώνανε feat. Μηττάκη Γεωργία  
2.Ο Τσιτσάνης στο Μόντε-Kάρλο feat. Παγιουμτζής Στράτος, Περπινιάδης Στελλάκης  
3.Τάγμα τηλεγραφητών feat. Περδικόπουλος Δημήτρης  
4.Τα παντρεμενάδικα feat. Σταυροπούλου Νταίζυ  
5.Στα Τρίκαλα στα δυο στενά feat. Παγιουμτζής Στράτος  
6.Σόλο σέρβικο  
7.Μια Κυριακή σε γνώρισα feat. Παγιουμτζής Στράτος, Περπινιάδης Στελλάκης  
8.Μαζί μου δεν ταιριάζεις feat. Σταυροπούλου Νταίζυ  
9.Προξενεύουν τον Σταμάτη  
10.Γι' αυτά τα μαύρα μάτια σου feat. Κηρομύτης Στέλιος  
11.Ο κόσμος απ' τη ζήλεια του feat. Κηρομύτης Στέλιος, Παγιουμτζής Στράτος  
12.Στον άγιο Κωνσταντίνο feat. Σταυροπούλου Νταίζυ

1994 - Δισκογραφία Τσιτσάνη Νο 8 













CD1
1.Το σκαλοπάτι σου  
2.Κάνε λιγάκι υπομονή  
3.Τα λιμάνια  
4.Της ταβέρνας το ρολόι  
5.Παίξε Χρήστο το μπουζούκι    
6.Το τέλος σου ποιο θα 'ναι  
7.Φτώχεια που με κουρέλιασες  
8.Αχάριστη  
9.Η φωτιά  
10.Μες την πολύ σκοτούρα μου  
11.Μαυρομάτα-μαυρομάτα  
12.Αντιλαλούνε τα βουνά

CD2
1.Ξημερώνει καινούργια ζωή  
2.Μείνε αγάπη μου κοντά μου    
3.Κι όμως την πίστευα  
4.Όσο με μαλώνεις    
5.Δεν σ' άκουσα μανούλα μου  
6.Δυο φορές σε πίστεψα  
7.Δεν ξέρεις την καρδιά μου    
8.Η ξεμυαλίστρα  
9.Ο κουμπάρος ο Τσιτσάνης  
10.Έλα να κλάψουμε μαζί    
11.Γύρνα μόνος μες τη νύχτα  
12.Ήταν τρέλα μεγάλη

Χιώτης Μανώλης - Βιογραφία

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1921 όπου είχε πάει η οικογένειά του που ήταν μόνιμα εγκατεστημένη στο Ναύπλιο. Από πολύ μικρός διδάχτηκε κιθάρα, μπουζούκι και ούτι από τον Θεσσαλονικιό μουσικοδιδάσκαλο Γιώργο Λώλο, ενώ πήρε και μαθήματα βιολιού. Λίγο πριν το 1935 η οικογένειά του επέστρεψε στο Ναύπλιο, όπου άρχισε να εργάζεται ως μουσικός, παίζοντας ούτι.

Γιος του "βαρύμαγκα" και "καυγατζή" Πειραιώτη Διαμαντή Χιώτη και μιας δυναμικής γυναίκας που διατηρούσε στο Ναύπλιο το πιο αριστοκρατικό Μπαρ, με τις πιο όμορφες κοπέλες για σερβιτόρες και με πελάτες της, τους πιο παραλήδες και αριστοκράτες της εποχής εκείνης. Ο Μανώλης μεγάλωσε στα χέρια αυτών των κοριτσιών, με τα χάδια, τα φιλιά και τις τρυφερές φροντίδες τους, μέσα στη χλιδή και στα πλούτη της σπάταλης μητέρας του που δεν άφησε ποτέ να του λείψει τίποτα. Μεγάλωσε σαν αρχοντόπουλο στο Ναύπλιο και διατήρησε μέχρι τον πρόωρο θάνατό του την αριστοκρατική του εμφάνιση και τον χαρακτήρα του. Η καταγωγή του προπάππου του ήταν από τη Χίο, γι' αυτό και το όνομα Χιώτης.

Το 1936 έρχεται στην Αθήνα. Την πρώτη του ολιγοήμερη εμφάνισή του την έκανε στα «Παγώνια» (στη Σωκράτους και Αγίου Κωνσταντίνου γωνία). Μετά από εμφανίσεις που διαρκούσαν λίγες μέρες εμφανίστηκε σαν επαγγελματίας στο «Δάσος», στο τέλος του 1936, πλάι στον Στράτο Παγιουμτζή και με ορχήστρα που αποτελείτο από μπουζούκι, σαντούρι, κιθάρα και βιολί. Την ίδια εποχή, ο Στράτος τον πήγε στην «Κολούμπια» όπου, παιδάκι ακόμα (16 ετών), υπόγραψε συμβόλαιο ως «διευθύνον πρίμο όργανο». Για πολλά χρόνια ήταν ο βασικός εκτελεστής της Columbia.

Το 1937-38, φωνογράφησε και το πρώτο του τραγούδι «Γιατί δεν λες το ναι» (Το χρήμα δεν το λογαριάζω) με τον Στράτο Παγιουμτζή. Αμέσως μετά γνωρίζεται με τον Μπαγιαντέρα και παίζει μαζί του στις κλασικές εκτελέσεις των προπολεμικών επιτυχιών του, "Νυχτερίδα", "Μ' έχεις μαγεμένο", "Ζούσα μοναχός χωρίς αγάπη" και άλλα. Αμέσως μετά την απελευθέρωση, εισαγάγει για πρώτη φορά τον ενισχυτή στις εμφανίσεις του στα κέντρα και διαμορφώνει στο οργανοποιείο του Ζοζέφ το οκτάχορδο μπουζούκι. Στο πάλκο, χρησιμοποιεί δύο μπουζούκια. ένα κλασικό, με μεταλλικές χορδές, κι ένα με χορδές από έντερα, ώστε η χροιά του να μοιάζει με το ούτι.

Στη δεκαετία του '40 γράφει τη μια επιτυχία μετά την άλλη: "Πάλι στις τρεις ήρθες εχθές να κοιμηθείς" (Ντουο Χάρμα), "Θα σου πω το μυστικό μου" (Μ. Νίνου), "Το φτωχομπούζουκο" (Στ. Τζουανάκος), και άλλα. Το 1950, γράφει σε στίχους του Ν. Ρούτσου (που του έδινε μετά από συμφωνία στίχους που απέρριπτε ο Τσιτσάνης) "Τα πεταλάκια" και την ίδια χρονιά το "Σ' αυτό το φτωχοκάλυβο" με την Στέλλα Χασκίλ.

Το 1954 παντρεύεται την πρώτη του γυναίκα, την τραγουδίστρια Ζωή Νάχη και αποκτά μαζί της δύο παιδιά. Λίγο αργότερα γνωρίζει τη Μαίρη Λίντα, και κάνουν μαζί το ανεπανάληπτο ντουέτο που κυριάρχησε στο Ελληνικό τραγούδι μέχρι το '66, οπότε και χώρισαν (είχαν παντρευτεί το '59). Ανεπανάληπτες επιτυχίες, κλασικές φιγούρες στον κινηματογράφο και λάτιν ρυθμοί που κορυφώνονταν σε οργιαστικά σόλα. Παράλληλα δίνει και εκπληκτικά, κλασικού ύφους, σουξέ στον Στέλιο Καζαντζίδη, κυρίως σε στίχους του Χρήστου Κολοκοτρώνη.

Το 1959 ενορχηστρώνει τον "Επιτάφιο" του Μίκη Θεοδωράκη, που έχει κάνει ήδη μια αποτυχημένη έκδοση, και τον απογειώνει. Ακολουθούν "Λιποτάκτες", "Πολιτεία" και "Αρχιπέλαγος". Με τις ενορχηστρώσεις του Χιώτη και τις φωνές των Λίντα, Μπιθικώτση, Καζαντζίδη, Μαρινέλλας, τα έργα του Θεοδωράκη, αλλά και του Χατζιδάκη - του οποίου υπήρξε για καιρό σολίστας - αποκτούν λαϊκή απήχηση. Είναι ουσιαστικά αυτός που ανοίγει το δρόμο και στους άλλους λαϊκούς μουσικούς να συνεργαστούν με τους λόγιους συνθέτες, με αποτέλεσμα την έκρηξη του λεγόμενου "Έντεχνου".

Εξαιρετικός ουτίστας, κιθαρίστας και βιολιστής, αφομοίωσε γρήγορα ετερόκλητα ακούσματα στις συνθέσεις του, ενώ είναι ο πρώτος που χρησιμοποίησε και τα τέσσερα (ενίοτε και τα πέντε) δάχτυλα για να παίζει. Την μεγάλη του φήμη, ωστόσο, την οφείλει στο μπουζούκι. Τέλεια τεχνική, ταχύτατο, αλλά όχι βερμπαλιστικό παίξιμο, εκπληκτικά ταιριαστές εμπνεύσεις στους αυτοσχεδιασμούς.

Άπαντες οι κορυφαίοι μπουζουκτσήδες, μιλούν με σεβασμό και δέος, απονέμοντας του τα πρωτεία της εκτελεστικής επιδεξιότητας. Τα τελευταία πέντε χρόνια της ζωής του ήταν και τα πιο δραματικά. Χωρίζει με την Λίντα (πράγμα που του στοίχισε πολύ), κάνει αποτυχημένες συνεργασίες και ο καρκίνος αρχίζει να τον κατατρώγει. Τελευταίο τραγούδι, με τη φωνή (κατά παραγγελία) του Νίκου Χατζηαντωνίου:

"Θα κάνω ότι πέθανα να δω ποιοι μ' αγαπούνε..."

Η τελευταία εικόνα, ο θλιβερός επίλογος μιας ζωής 49 ετών, μοιρασμένης ανάμεσα στην πίκρα, τον ενθουσιασμό, τη δόξα, το μεγαλείο και την αδικία: 21 Μαρτίου 1970, στο Α' νεκροταφείο Αθηνών, ο Γιάννης Καραμπεσίνης παίζει με το μπουζούκι του Χιώτη τα "Ηλιοβασιλέματα" και το δακρυσμένο πλήθος τραγουδά. Μαζί και οι τρεις συντρόφισσες της ζωής του: Ζωή Νάχη, Μαίρη Λίντα, Μπέμπα Κυριακίδου.

Ζαμπέτας Γιώργος - Βιογραφία

Γεννήθηκε το 1925 στην Αθήνα. Αυτοδίδακτος στο μπουζούκι ξεκίνησε την καριέρα του σαν επαγγελματίας μουσικός παίζοντας μπουζούκι στα πάλκα των λαϊκών κέντρων. Οι εκπληκτικές του ικανότητες στο όργανο αυτό γρήγορα τον ανέδειξαν σαν έναν από τους λίγους και περιζήτητους δεξιοτέχνες του είδους.

Σαν συνθέτης ξεκίνησε γύρω στα 1952 γράφοντας το τραγούδι "Σαν σήμερα" πάνω σε στίχους Χαράλαμπου Βασιλειάδη. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’50 έγραψε αρκετά τραγούδια από τα οποία τα σημαντικότερα και κατά σειρά χρονολόγησης είναι:

  • 1954 Αφήνω γεια σε στίχους Κώστα Βίρβου.
  • 1956 Όταν θα λάβεις αυτό το γράμμα σε στίχους Γιώργου Μητσάκη - Βαθιά στη θάλασσα θα πέσω σε στίχους Χαράλαμπου Βασιλειάδη.
  • 1958 Ήρθα κι απόψε στα σκαλοπάτια σου - Ζαλούμπα σε στίχους Χαράλαμπου Βασιλειάδη.
  • 1959 Ο πιο καλός ο μαθητής - Αράπης σε στίχους Χαράλαμπου Βασιλειάδη.

Αρχές της δεκαετίας του ’60 γνωρίζεται με τον ποιητή Δημήτρη Χριστοδούλου ο οποίος γίνεται αφορμή να γράψει μια σειρά από αριστουργηματικά τραγούδια Τα σημαντικότερα τραγούδια αυτής της δεκαετίας είναι:

  • 1960 Το κουτούκι σε στίχους Ευτυχίας Παπαγιανοπούλου
  • 1963 Δεν έχει δρόμο να διαβώ σε στίχους Δημήτρη Χριστοδούλου
  • 1964 Κι αν θα διαβείς τον ουρανό - Πόρτα κλειστή τα χείλη σου - Τα δειλινά σε στίχους Δημήτρη Χριστοδούλου.
  • 1965 Ξημερώματα - Με το βοριά - Μεσάνυχτα που θα σε βρω σε στίχους Δημήτρη Χριστοδούλου, Σήκω χόρεψε συρτάκι - Χαμόγελο - Η Κυριακή σε στίχους Αλέκου Σακελάριου, και Θεσσαλονίκη σε στίχους Ηλία Ηλιόπουλου.
  • 1966 Πάρε τον δρόμο τον παλιό σε στίχους Δημήτρη Χριστοδούλου - Δημήτρη μου Δημήτρη μου σε στίχους Αλέκου Σακελάριου.
  • 1967 Σταλιά, σταλιά σε στίχους Διονύση Τζεφρώνη.
  • 1968 Ποιος είναι αυτός - Έρχομαι έρχομαι σε στίχους Πυθαγόρα.
  • 1969 Τι να φταίει σε στίχους Δημήτρη Χριστοδούλου,
  • 1970 Αγωνία σε στίχους Χαράλαμπου Βασιλειάδη.

Εμφανίστηκε σε πολλές θεατρικές παραστάσεις και σε πολλές ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες («Κόκκινα Φανάρια», «Λόλα», «Οδός Ονείρων» κ.α.). Εκτός απ την πλούσια σε επιτυχίες δισκογραφική δραστηριότητα κάνει αρκετές εμφανίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό ως δεξιοτέχνης του μπουζουκιού. Συνεργάζεται με τον Μάνο Χατζιδάκι ως σολίστας και δίνει το μέτρο της επιδεξιότητας και της ιδιαιτερότητας του ήχου του στο όργανο αυτό. Τις μουσικές του ρίζες θα πρέπει να τις αναζητήσουμε περισσότερο σε δυτικές πηγές και λιγότερο στους λαϊκούς δρόμους.
Πολλές από τις μελωδίες του στηρίζονται στον μακρινό απόηχο της Αθηναϊκής καντάδας.

Ένας δυτικότροπος συνθέτης που είναι εντελώς λαϊκός όχι μόνο για τους ρυθμούς που επιλέγει για τα τραγούδια του, αλλά και από την γνησιότητα και τον αυθορμητισμό σε όλη τη δουλειά του. Ανάλαφρος - Λυρικός, έχει ύφος ευδιάκριτο που ενισχύεται και από τον τρόπο με τον οποίο εκτελεί ο ίδιος στο μπουζούκι τη μουσική του. Το στοιχείο επίσης εκείνο που κάνει τα τραγούδια του αναγνωρίσιμα είναι οι μελωδικές και ευρηματικές εισαγωγές του, ανήκει στις περιπτώσεις εκείνες των δημιουργών οι οποίοι κατάφεραν διατηρώντας τον αυθορμητισμό και την αμεσότητα της λαϊκής φόρμας, να μιλήσουν μια γλώσσα που χωρίς να αρνιέται και να αγνοεί το κύριο λεξιλόγιο και την σημερινή καταγωγή της να είναι πιο καινούργια και πιο σημερινή. Ένας συνθέτης που δίχως άλλο έχει χαρίσει στο Ελληνικό τραγούδι, αξιοσημείωτες & ωραίες στιγμές. Πέθανε στις 10/06/1992.

Νικολόπουλος Χρήστος - Βιογραφία


Γεννήθηκε το 1947 στο Καψοχώρι του Νομού Ημαθίας. Μόλις 12 ετών αισθάνθηκε την πρώτη και μεγαλύτερη αγάπη του για τη μουσική, όπου κι αν άκουγε οργανοπαίκτες, βρισκόταν κοντά τους, σαν να τον μαγνήτιζαν και πολύ γρήγορα απέκτησε ένα μπουζούκι. Στην αρχή πήγε σε δάσκαλο για 5 μήνες, αν και αρίστευσε στο διάβασμα του πενταγράμμου, αισθάνθηκε πως τα μυστικά του οργάνου που διάλεξε θα τα μάθαινε μόνο αυτοδίδακτα. Πολύ γρήγορα άρχισε να παίζει με κάποια μικρά συγκροτήματα της περιοχής είτε λαϊκά είτε παραδοσιακά - τοπικά και έτσι πήρε τα πρώτα ακούσματα που είχαν ρίζες της Ελληνικής μουσικής παράδοσης. Πολύ γρήγορα άρχισε να γίνεται ένας δεξιοτέχνης του μπουζουκιού παίζοντας σε κέντρα, γιορτές, γάμους, πανηγύρια κ.τ.λ.

Το 1963, κατέβηκε στην Αθήνα, όπου υπήρχε τότε το καφενείο των μουσικών στην οδό Βερανζέρου στην Ομόνοια και εκεί γνώρισε διάφορους μουσικούς και άρχισε να παίζει σε ηχογραφήσεις διαφόρων δίσκων μικρών εταιριών. Αργότερα, ο Στέλιος Ζαφειρίου, δεξιοτέχνης στο μπουζούκι, τον άκουσε και του πρότεινε να παίζουν μαζί στις ηχογραφήσεις. Άρχισε να δημιουργεί όνομα στο χώρο των μουσικών και τραγουδιστών της Αθήνας ενώ όλοι μιλούσαν για το μεγάλο ταλέντο του και παράλληλα για την σεμνότητά του. Το 1964 δούλεψε με τον Μ. Αγγελόπουλο πολύ σημαντικό τραγουδιστή που εκείνη την περίοδο ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής. Κατόπιν ο μουσικός Π. Ιατρού τον σύστησε στο Στέλιο Καζαντζίδη όπου και δούλεψε μαζί του 1965-66 όπου και πήγαν σε περιοδείες στην Αμερική, Γερμανία και σε όλη την Ελλάδα.

Από το 1968 άρχισε να γράφει τα πρώτα του τραγούδια. Αξίζει να σημειωθεί, ότι πρώτη φορά κατάφερε ένας συνθέτης να συγκεντρώσει 11 τραγουδιστές σε ένα LP (Γ. Νταλάρας, Μ. Μητσιάς, Σ. Διονυσίου, Ε. Βιτάλη, Διονύσης Θεοδόσης, Δ. Γαλάνη, Γ. Πάριο ς, Χ. Αλεξίου, Μ. Βάσσου, Λ. Διαμάντη, Μ. Αγγελόπουλος) και ένα τραγούδι το τραγουδάει ο ίδιος (είναι η πρώτη φορά).

Είχε την τύχη να γνωρίσει και να δουλέψει σχεδόν με όλους τους ρεμπέτες της εποχής (Β. Τσιτσάνη, Γ. Παπαϊωάννου, Γ. Κυριαζή, Μ. Βαμβακάρη, Σ. Κουγιουμτζή). Αργότερα, δούλεψε για μία σεζόν 1969-70 με το Μ. Χιώτη, όπου, όπως λέει ο ίδιος, ήταν σαν να πήρε το δίπλωμα μαζί του, διότι, ως γνωστό τουλάχιστον, οι παλαιότεροι δεξιοτέχνες του μπουζουκιού είχαν σαν ίνδαλμα τον Μ. Χιώτη. Να σημειώσετε ότι ο Μ. Χιώτης εκφραζόταν με τα καλύτερα λόγια για το Χρήστο. Επίσης, αργότερα υπήρξε αχώριστος συνεργάτης στο στούντιο με τον Γ. Ζαμπέτα ο οποίος σε αφιέρωσή του αποκαλεί το Χρήστο γιο του. Συνόδεψε όλους τους Έλληνες τραγουδιστές της εποχής: Π. Πάνου, Κ. Γκρέϋ, Γ. Λύδια, Γ. Μπιθικώτση, Μαρινέλλα, Γ. Πουλόπουλο, Σ. Διονυσίου, Τ. Βοσκόπουλο, Γ. Νταλάρα (15 χρόνια σχεδόν μαζί), πολλά χρόνια με την Χ. Αλεξίου και με πολλούς άλλους. Στο στούντιο, στις ηχογραφήσεις, έπαιξε μπουζούκι τουλάχιστον επί 20 χρόνια στο 80% της Ελληνικής δισκογραφίας και σχεδόν σε όλα τα τραγούδια όλων των μεγάλων δημιουργών (Δ. Καλδάρα, Γ. Μητσάκη, Θ. Δερβενιώτη, Μ. Μπακάλη, Γ. Ζαμπέτα, Μ. Θεοδωράκη, Δ. Πάνου, Γ. Σπανού, Β. Τσιτσάνη, Μ. Λοΐζου, Μ. Πλέσσα, Δ. Μούτση κ.ά.).

Μελοποίησε και ορχηστικά LP'S με πρωταγωνιστικό όργανο το μπουζούκι αλλά πάντα με πρωτοποριακές ενορχηστρώσεις και ηχοχρώματα τα: «Λαϊκά περάσματα», «Ανατολικά της Ευρώπης», «Δρόμοι της Ανατολής», «Ελλήνων Πάθη», «Κυκλάμινα του Ολύμπου» με μουσικά θέματα σε διάλογο με τα χάλκινα (συμμετέχει η μπάντα της Φλώρινας) και ένα ακόμη ορχηστρικό LP στα πλαίσια της πρώτης συνεργασίας με το γιο του Βασίλη το «Όταν η βροχή».

Από το 1985 με την ορχήστρα του λαμβάνει μέρος σε συναυλίες και σε επιλεγμένους χώρους κάνοντας έως σήμερα έντονη την παρουσία του στο χώρο της Ελληνικής μουσικής. Δύο από τις συναυλίες του ηχογραφήθηκαν και έγιναν LP στο γήπεδο του Παναθηναϊκού το 1987, με τη συμμετοχή 10 τραγουδιστών όπου αποθεώθηκαν από 40.000 κόσμο και το 1998 στο Ηρώδειο με 70 μουσικούς της σύγχρονης ορχήστρας της ΕΡΤ και ερμηνευτές την Ε. Αρβανιτάκη, τον Κ. Μακεδόνα, τον Δ. Μπάση σε μία φαντασμαγορική αποθέωση όπου ο ίδιος θεωρεί πως ήταν το αποκορύφωμα της καριέρας του. Ο τίτλος του ηχογραφημένου LP είναι: «Χρήστος Νικολόπουλος Ωδείο Ηρώδου Αττικού».

Στο τέλος του 2000, με τη συνεργασία του Κ. Γανωσέλη, μετά από μακρόχρονη έρευνα και κοπιαστική δουλειά εκδόθηκε ένα βιβλίο του, με διδακτικό χαρακτήρα με τίτλο «Οι λαϊκοί δρόμοι» συνοδευόμενο από ένα CD όπου ακούγονται όλοι οι λαϊκοί δρόμοι με το μπουζούκι του με πολλά μουσικά παραδείγματα. Επίσης τα κείμενα υπάρχουν και στα Αγγλικά.

Το συνολικό συνθετικό έργο του είναι πραγματικά ιδιαίτερα μεγάλο καθώς επίσης και οι συμμετοχές του σε LP με διάφορους καλλιτέχνες. Πολλές από αυτές δυστυχώς δεν υπάρχουν πια παρά σε συλλεκτικές φόρμες, καθώς κυκλοφόρησαν σε δισκάκια βινυλίου και σε δισκογραφικές εταιρείες που δεν υπάρχουν σήμερα. Οι συμμετοχές του ως μουσικός/δεξιοτέχνης στο μπουζούκι, λέγεται ότι ξεπερνούν κάθε άλλον μουσικοσυνθέτη στη χώρα. Διεκδικεί το ρεκόρ έως σήμερα έχοντας στο ενεργητικό του πολύ περισσότερα από 20.000 τραγούδια σε αναρίθμητα LP'S, συλλογές κλπ. οι χρυσοί δίσκοι του ξεπερνούν τους 25. Έχει γράψει μέχρι σήμερα γύρω στα 1800 τραγούδια και μέχρι σήμερα θεωρείται ο πολυγραφότερος συνθέτης με τις μεγαλύτερες σε αριθμό επιτυχίες στην Ελλάδα.  Έχουν εκδοθεί γύρω στα 12 βιβλία με τραγούδια του, σε νότες (παρτιτούρες), για πιάνο από τις εκδόσεις Φ. Νάκα. Θεωρείται, ιστορικά, ο μεγαλύτερος δεξιοτέχνης της εποχής στο μπουζούκι και επίσης συνεχιστής του αξέχαστου Μ. Χιώτη, που μέχρι σήμερα αποδεικνύει κάθε φορά, όπου και αν παίξει.