Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2013

Ανέκδοτο "Τι είναι η πολιτική;"


Ένα δεκάχρονο παιδάκι βλέποντας τις ειδήσεις ρωτάει τον μπαμπά του: Μπαμπά, τι είναι η πολιτική;
Ο πατέρας του απαντάει με ένα παράδειγμα: Κοίταξε παιδί μου... Μια χώρα είναι σαν μια οικογένεια. Πάρε για παράδειγμα τη δική μας. Η μαμά, είναι σαν την κυβέρνηση, κανονίζει τα πάντα μέσα στο σπίτι, εγώ, ο πατέρας, είμαι σαν το μεγάλο κεφάλαιο, στηρίζω την οικονομία του σπιτιού, η υπηρέτρια, είναι σαν την εργατική τάξη, κάνει όλες τις εργασίες που πρέπει να γίνουν, εσύ, είσαι η κοινή γνώμη που παρατηρεί τα όσα συμβαίνουν γύρω της και τέλος το μωρό που έχουμε σπίτι συμβολίζει το μέλλ
oν της χώρας. Σκέψου τα όλα αυτά, και αύριο θα συζητήσουμε για τα συμπεράσματα που έβγαλες, εντάξει; Εντάξει μπαμπά, απαντάει ο μικρός, και σκεφτικός πηγαίνει στο κρεβάτι του.

Στη διάρκεια της νύχτας και ενώ σκεφτόταν τα σοφά λόγια του πατέρα του, ακούει κλάματα από την κούνια του μωρού. Σηκώνεται πάνω, πλησιάζει την κούνια και βλέπει ότι το μωρό έχει λερωθεί... Πηγαίνει στην κρεβατοκάμαρα να το πει στην μητέρα του, ανοίγει την πόρτα και βλέπει μόνο τη μητέρα του στο κρεβάτι να κοιμάται. Ο πατέρας άφαντος! Τον πιάνει πανικός! Από την μισάνοιχτη πόρτα του δωματίου υπηρεσίας, ακούει ύποπτους θορύβους...πλησιάζει, κοιτάει και βλέπει τον πατέρα του με την υπηρέτρια στα τέσσερα!!! Μένει κάγκελο ο μικρός!!! 

Τι να κάνω; σκέφτεται, να ξυπνήσω την μαμά; θα δει τον μπαμπά με την υπηρέτρια, να διακόψω τον μπαμπά; ντρέπομαι, και ποιος θα αλλάξει το μωρό; εγώ δεν ξέρω να το κάνω...
Αποφασίζει, λοιπόν να μην κάνει τίποτα και πάει για ύπνο. Το επόμενο μεσημέρι, μετά το φαγητό, ρωτάει ο πατέρας τον γιο του:
- Λοιπόν;
Σκέφτηκες αυτά που σου είπα εχθές;
- Ναι πατέρα, τα σκέφτηκα.
- Και τι συμπέρασμα έβγαλες;
- Όταν η κυβέρνηση κοιμάται, το μεγάλο κεφάλαιο πηδάει την εργατική τάξη, η κοινή γνώμη αδιαφορεί, και το μέλλον της χώρας είναι βυθισμένο στα σκατά!!!

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Ειδικός συναρμολόγησης εικόνας (μοντέρ)

Περιγραφή: Ο ειδικός συναρμολόγησης εικόνας (μοντέρ) ασχολείται με την τοποθέτηση σε σειρά που αποσκοπεί σε συγκεκριμένη χωρο - χρονική ακολουθία εικόνων και ήχων που έχουν ληφθεί με κάμερα, έτσι ώστε να αποτελέσουν μια ολοκληρωμένη ταινία μικρού ή μεγάλου μήκους. Συγκεκριμένα παραλαμβάνει το υλικό που έχει συγκεντρώσει ο εικονολήπτης και αφαιρεί τις εικόνες και τους ήχους που δε δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο υλικό, ώστε να δημιουργήσει μια ταινία με ροή και νόημα. Στο πλαίσιο της εργασίας του συνεργάζεται στενά με το σκηνοθέτη. Απαραίτητες θεωρούνται οι δεξιότητες σε σχέση με την τεχνολογία, αφού χρειάζεται να χειρίζεται ηλεκτρονικό υπολογιστή, κονσόλες ήχου, συσκευές βίντεο κλπ.

Εκπαίδευση: Γνώσεις του επαγγέλματος, παρέχονται από σχολές κινηματογράφου, σχολές δημοσιογραφίας και από τα αντίστοιχα τμήματα των Ι.Ε.Κ. και Τ.Ε.Ε. Επίσης πρέπει να είναι πολύ καλός χρήστης των προγραμμάτων του υπολογιστή και να έχει γνώσεις από την ιστορία του κινηματογράφου.

Σπουδαιότητα: Απαραίτητα στοιχεία για την εκτέλεση του επαγγέλματος είναι η οργάνωση, η υπομονή και η ικανότητα αυτοσυγκέντρωσης, η κριτική σκέψη, η επινοητικότητα και συνδυαστική ικανότητα, να είναι επιδέξιος, να διαθέτει αισθητική αντίληψη, να έχει δεξιότητα με τα ηλεκτρονικά μέσα και να έχει κινηματογραφική και τηλεοπτική παιδεία.

Μέλλον: Η προσφορά ειδικών συναρμολόγησης εικόνας, υπερκαλύπτει με τα σημερινά δεδομένα τη ζήτηση αντίστοιχων εργασιών. Ορισμένες σχολές δημοσιογραφίας των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών, προωθούν τους μαθητές των ειδικοτήτων αυτών μετά την αποφοίτησή τους, σε αντίστοιχες θέσεις του συγκεκριμένου τηλεοπτικού σταθμού.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Οι τεχνικοί συναρμολόγησης εικόνας, μπορούν να απασχοληθούν στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, στην κρατική και ιδιωτική τηλεόραση, σε στούντιο, σε εταιρείες ασφαλείας και παρακολούθησης ιδιωτικών ή δημόσιων χώρων, σε κινηματογραφικές εταιρείες, σε εταιρείες παραγωγής ταινιών, σε ατελιέ γραφικών τεχνών αλλά και ως ελεύθεροι επαγγελματίες.

Επαγγελματικές συνθήκες: Εργάζεται μέσα σε ειδικά γραφεία τηλεοπτικών σταθμών ή κινηματογραφικών εταιρειών υπολογίζοντας, δοκιμάζοντας, ελέγχοντας τα φιλμ και τα όργανα που χρησιμοποιεί και γι' αυτό η εργασία του θεωρείται αρκετά κουραστική και ιδιαίτερα επιβαρυντική για την όραση, λόγω της ακτινοβολίας των ηλεκτρονικών μέσων που χρησιμοποιεί. Η παρατηρητικότητα, η αυτοσυγκέντρωση, και η εχεμύθεια, είναι χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει και προτιμάται από άτομα που τα συναρπάζει η χρήση μηχανημάτων υψηλής τεχνολογίας και ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Ειδικός μάρκετινγκ

Περιγραφή: Ο ειδικός μάρκετινγκ διερευνά τη δυνατότητα προώθησης των πωλήσεων συγκεκριμένων προϊόντων ή υπηρεσιών μιας επιχείρησης και υποδεικνύει στον επιχειρηματία τρόπους, για να αυξήσει τις πωλήσεις στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό. Πρέπει να έχει άριστη γνώση των χαρακτηριστικών όλων των προϊόντων μιας επιχείρησης, των ιστορικών στοιχείων, των τάσεων και πιθανών εξελίξεων στην αγορά όπου αυτή δραστηριοποιείται, θα πρέπει να αξιολογεί αντικειμενικά το κόστος και το αποτέλεσμα της διαφήμισης και ακόμα να γνωρίζει τα θέματα προϋπολογισμού και τιμολόγησης. Επιπλέον, οφείλει να είναι εξοικειωμένος με όλες τις μεθόδους προώθησης και διαφήμισης προϊόντων ή υπηρεσιών, μέσα από το ραδιόφωνο, τις τηλεοπτικές και ταχυδρομικές καμπάνιες, τις τηλεφωνικές
επαφές, τη διοργάνωση εκδηλώσεων προβολής.

Ειδικότερα, υποδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν οι παραπάνω μέθοδοι και τα μέσα, σε συνδυασμό ή μεμονωμένα, για την ουσιαστικότερη προώθηση του προϊόντος. Προτείνει, κατά τη διάρκεια συναντήσεων εργασίας, την πολιτική προώθησης που πρέπει να ακολουθηθεί. Προσδιορίζει τα περιθώρια αντίδρασης της επιχείρησης στα γεγονότα που επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά τη ζήτηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών της. Ως ερευνητής αγοράς, για να είναι σωστά προετοιμασμένος, αναλύει τα δημογραφικά στοιχεία, τα αποτελέσματα των πωλήσεων και παρακολουθεί τον ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας. Καταγράφει και αναλύει τους λόγους που οδηγούν έναν πελάτη στην απόρριψη ή την προτίμηση ενός προϊόντος, ή μιας προσφερόμενης υπηρεσίας.

Εκπαίδευση: Ο ειδικός μάρκετινγκ είναι απόφοιτος του τμήματος Επιχειρησιακής Έρευνας και Προώθησης Πωλήσεων (Μάρκετινγκ) των Α.Ε.Ι., του τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης των Τ.Ε.Ι., αντίστοιχων τμημάτων δημόσιων και ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. και Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών. Οι παραπάνω σπουδές δεν είναι μονόδρομος για την είσοδο στο συγκεκριμένο χώρο. Απόφοιτοι και άλλων σχολών με γνώσεις για παράδειγμα ιστορίας, ψυχολογίας, κοινωνιολογίας, οικονομικών, μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις στον κλάδο. Σε ορισμένες βέβαια περιπτώσεις, μπορεί να απαιτηθούν ειδικές σπουδές και προσόντα, όπως στη χημική βιομηχανία, στην ιατρική βιοτεχνολογία, στη βιομηχανία των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Υπάρχουν επίσης, υπεύθυνοι προώθησης πωλήσεων χωρίς ιδιαίτερη εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν αποκτήσει σχετική εμπειρία στην πράξη.

Σπουδαιότητα: Χαρακτηριστικά που πρέπει να διακρίνουν όσους ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με το χώρο των πωλήσεων, είναι η δημιουργικότητα και η αυτοπεποίθηση. Χρειάζεται ακόμη να διαθέτουν επαγωγική και αναλυτική σκέψη και οπωσδήποτε κριτική ικανότητα. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζονται ακόμα, η ικανότητα στην επίλυση προβλημάτων και συνεργασίας στα πλαίσια λειτουργίας μιας ομάδας, καθώς και οι ιδιαίτερες δεξιότητες στην επικοινωνία. Η ικανότητα χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών αποτελεί, τέλος, βασική προϋπόθεση για την εργασία. Η γνώση ξένων γλωσσών και ιδίως της αγγλικής είναι απαραίτητη.

Μέλλον: Σήμερα, υπάρχουν πολλές θέσεις εργασίας στον κλάδο, αλλά και μεγάλη προσφορά στελεχών με αποτέλεσμα οι προοπτικές απασχόλησης να είναι μέτριες.
Η επαγγελματική και οικονομική εξέλιξη των αντίστοιχων στελεχών είναι ανάλογη των αποτελεσμάτων που επιτυγχάνονται.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο ειδικός μάρκετινγκ μπορεί να αναζητήσει απασχόληση σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα για τη στελέχωση των αντίστοιχων τμημάτων, καθώς και σε διαφημιστικές εταιρείες που αναλαμβάνουν συνολικά την προβολή και προώθηση εταιρειών και προϊόντων.

Επαγγελματικές συνθήκες: Ο καθορισμός της πολιτικής έρευνας για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης, προσδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα και ευθύνη στους ερευνητές αγοράς. Η δουλειά τους αξιολογείται άμεσα από τα αποτελέσματα στις πωλήσεις, γεγονός που δημιουργεί ένταση και άγχος. Η συνεργασία με διάφορα άλλα στελέχη της επιχείρησης είναι πολύ συχνή και πολλές φορές δημιουργείται η ανάγκη μετακίνησης για την επίτευξη συμφωνιών και παράστασης σε εκδηλώσεις προβολής. Το εργασιακό περιβάλλον των στελεχών αυτών είναι κατά κύριο λόγο ο χώρος των γραφείων της επιχείρησης.
Ο κλάδος των πωλήσεων είναι τέτοιος, που ευνοεί την εύκολη μετακίνηση από τη μία εταιρεία στην άλλη, φαινόμενο που παρατηρείται συχνά. Από την άλλη πλευρά, επίσης συνηθισμένο είναι και το φαινόμενο των απολύσεων σε περίπτωση που τα αποτελέσματα είναι κατώτερα των αναμενόμενων.

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Ειδικός ηλεκτρονικής σχεδίασης εντύπου


Περιγραφή: Αντικείμενο του ειδικού ηλεκτρονικής σχεδίασης εντύπων είναι η δημιουργία εντύπων για την προβολή προϊόντων ή υπηρεσιών, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα προγράμματα των ηλεκτρονικών υπολογιστών όπως επεξεργασίας εικόνας, σχεδιασμού, στοιχειοθεσίας κειμένου και σελιδοποίησης. Επίσης αναλαμβάνει τη δημιουργία και την επιμέλεια της παραγωγής ποικίλων εντύπων όπως κάρτες, επιστολόχαρτα, φακέλους, διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εφημερίδες και περιοδικά, εξώφυλλα, αφίσες και ηλεκτρονικές (web) σελίδες. Σε πρώτη φάση, δημιουργεί προσχέδια, ασπρόμαυρα ή έγχρωμα, που τελειοποιεί στη συνέχεια. Ακολουθεί η κατασκευή της τελικής μακέτας, οι προ εκτυπωτικές εργασίες (φιλμ, διαχωρισμοί χρωμάτων, μοντάζ), ενώ στο τελικό στάδιο επιμελείται την εκτύπωση. Η εργασία του παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, εξαιτίας της ποικιλίας των θεμάτων και της δυνατότητας του επαγγελματία να εκφραστεί δημιουργικά μέσα από το επάγγελμά του, η απόφαση ωστόσο για την παραγωγή και την κυκλοφορία ενός εντύπου, μπορεί να είναι τόσο ατομική όσο και συλλογική.
Εκπαίδευση: Ο ειδικός ηλεκτρονικής σχεδίασης εντύπων, σπουδάζει στη Σχολή Γραφικών Τεχνών των Τ.Ε.Ι., σε Ι.Ε.Κ., στα Τ.Ε.Ε. και σε σχολές του Ο.Α.Ε.Δ. Υπάρχουν όμως και ιδιωτικές σχολές που προσφέρουν κατάρτιση στο ίδιο αντικείμενο. Η καλή γνώση ξένων γλωσσών και κυρίως της αγγλικής, θεωρούνται απαραίτητες για τον επαγγελματία που χρειάζεται να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί προγράμματα ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Σπουδαιότητα: Ο ειδικός ηλεκτρονικής σχεδίασης εντύπων χρειάζεται να διαθέτει δημιουργικότητα και φαντασία, αναπτυγμένο αισθητικό κριτήριο, ενδιαφέρον και επιδεξιότητα στη χρήση του υπολογιστή. Ακόμη, να παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των εκτυπώσεων, της φωτογραφίας και των μέσων που χρησιμοποιεί στην εργασία του και να είναι ενήμερος για την εξέλιξη της τεχνολογίας των υπολογιστών και των εφαρμογών τους στον τομέα των γραφικών τεχνών.
Μέλλον: Για το επάγγελμα, οι προοπτικές απασχόλησης θεωρούνται πολύ καλές. Οι αποδοχές του επαγγελματία, εξαρτώνται από τον τομέα απασχόλησης και είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικές για τους επαγγελματίες με εμπειρία και καλές γνώσεις λογισμικού.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Το πεδίο επαγγελματικής απασχόλησης του ειδικού ηλεκτρονικής σχεδίασης εντύπου είναι ιδιαίτερα ευρύ. Έτσι, μπορεί να εργαστεί ως ελεύθερος επαγγελματίας, ως στέλεχος σε καλλιτεχνικά τμήματα γραφικών τεχνών, σε διαφημιστικές εταιρίες, εφημερίδες, περιοδικά και εκδοτικούς οίκους, στα εκδοτικά τμήματα διαφόρων οργανισμών, ακόμη και σε τηλεοπτικούς σταθμούς. 

Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Ειδικός Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων (GIS)

Περιγραφή: Ο ειδικός πληροφοριακών συστημάτων ασχολείται με τη συλλογή, την επεξεργασία, τη διαχείριση και την απεικόνιση πληροφοριών που έχουν σχέση με φαινόμενα που εξελίσσονται στο γεωγραφικό χώρο. Χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα προγράμματα ηλεκτρονικού υπολογιστή, αρχικά καταγράφει και στη συνέχεια επεξεργάζεται πληροφορίες σχετικές με την γεωγραφία της ακίνητης περιουσίας,  ιδιωτικής ή δημόσιας. Η χρήση των πληροφοριακών συστημάτων είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε πολεοδομικές και χωροταξικές έρευνες και μελέτες για αγροτική ανάπτυξη και αναδιάρθρωση. Επίσης δίνει στοιχεία και πληροφορίες που θα χρησιμοποιηθούν σε μελέτες σχετικά με επιλογή και κατασκευή δικτύων κοινής ωφελείας, όπως ύδρευση, αποχέτευση, ηλεκτρισμός, τηλεπικοινωνίες και φυσικό αέριο.

Εκπαίδευση: Ο ειδικός πληροφοριακών συστημάτων μπορεί να έχει σπουδάσει σε δημόσιο ή ιδιωτικό Ι.Ε.Κ. ανάλογης ειδικότητας. Επίσης, μπορεί να παρακολουθήσει ανάλογα προγράμματα συνεχιζόμενης κατάρτισης. Απαραίτητη προϋπόθεση για τον ειδικό πληροφοριακών συστημάτων GIS, είναι να γνωρίζει χειρισμό ηλεκτρονικού υπολογιστή και την αγγλική γλώσσα.

Σπουδαιότητα: Η υπομονή και η ακρίβεια είναι χαρακτηριστικά σημαντικά για το συγκεκριμένο επάγγελμα, γιατί το αντικείμενό του απαιτεί προσοχή στη λεπτομέρεια, χρειάζεται να είναι συνεργάσιμος να έχει καλή αντίληψη του χώρου, υπολογιστική ικανότητα, δημιουργικότητα, ικανότητα άμεσης επίλυσης προβλημάτων & ευχέρεια διαχείρισης μεγάλου όγκου πληροφοριών. 

Μέλλον: Οι μελλοντικές προοπτικές απασχόλησης είναι αρκετά θετικές, καθώς πολλές σχετικές θέσεις εργασίας έχουν προκύψει με τον θεσμό του Εθνικού Κτηματολογίου. Οι αμοιβές για το επάγγελμα αυτό θεωρούνται ικανοποιητικές.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Για την ειδικότητα αυτή δεν απαιτείται άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, μπορεί να εργαστεί στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, με εξαρτημένη ή όχι μορφή εργασίας, ως υπάλληλος μικρής ή μεγάλης τεχνικής επιχείρησης, σε φορείς που ασχολούνται με την καταγραφή, την προστασία και διαχείριση δημόσιας και ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας, τον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό, τις κυκλοφοριακές και συγκοινωνιακές μελέτες, την αγροτική ανάπτυξη και αναδιάρθρωση, καθώς και μελέτες περιβαλλοντικές απογραφής-διαχείρισης φυσικών πόρων. Ακόμα, μπορεί να εργαστεί ως μέλος ομάδας σε διαδικασία μελετών, συλλογής, επεξεργασίας και ανάλυσης γεωγραφικών πληροφοριών. Ο ειδικός πληροφοριακών συστημάτων εργάζεται σε γραφείο και περνά πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, γεγονός που είναι κουραστικό & μπορεί να αποβεί ανθυγιεινό. Τα ωράρια εργασίας του μπορεί να ποικίλουν, ανάλογα με τον φορέα απασχόλησής του και τον όγκο της εργασίας που έχει αναλάβει να διεκπεραιώσει.