Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Ειδικός Υδροθεραπείας και Λουτροθεραπείας

Περιγραφή: Ασχολείται με το σύνολο των θεραπευτικών μεθόδων που βασίζονται στην αξιοποίηση των φυσικών και χημικών ιδιοτήτων του νερού, καθώς και με την μεθοδική χρήση των λουτρών για τη θεραπεία παθήσεων & κακώσεων. Χρησιμοποιεί με κατάλληλο τρόπο τις ιδιότητες του νερού και τις τεχνικές της κινησιοθεραπείας με σκοπό την αποθεραπεία διαφόρων παθήσεων και κακώσεων που έχουν προέλθει από ατυχήματα  ή άλλες προβληματικές περιπτώσεις (π.χ. προβλήματα μέσης). Οι κύριες δραστηριότητες είναι ο έλεγχος εισιτηρίου λούσης, ο καθαρισμός ατομικής καμπίνας και μπανιέρας πριν και μετά την αποχώρηση του λουόμενου, ο έλεγχος χρόνου κατά τη λούση και η αλλαγή εξοπλισμού-υλικών στην καμπίνα (πετσέτες κ.λ.π.). Για την ορθή λειτουργία του επαγγέλματος απαιτείται η διαθεσιμότητα πισίνας και κυλιόμενου τάπητα, ειδικών οργάνων διατήρησης σταθερής θερμοκρασίας του νερού, ειδικών οργάνων εξάσκησης, όπως σανίδες, μπρατσάκια, βαράκια, πέδιλα, αναλωσίμων υλικών (κατά προτίμηση οικολογικών) όπως σφουγγάρια, σαπούνια, πετσέτες καθώς και σκούπες και σφουγγαρίστρες.

Προϋποθέσεις άσκησης: Η άσκηση του επαγγέλματος αυτού δεν προϋποθέτει προϋπηρεσία ή ιδιαίτερα τυπικά προσόντα.

Νομοθετική κατοχύρωση: Πρόκειται για ένα σχετικά νέο επάγγελμα το οποίο δεν φαίνεται να είναι πλήρως κατοχυρωμένο. Κάποιοι κανόνες του Ε.Ο.Τ. ρυθμίζουν ορισμένα θέματα των φυσικοθεραπευτών, όμως δεν υφίσταται ιδιαίτερο - ξεχωριστό νομικό πλαίσιο.

Εκπαίδευση: Ορισμένα Ι.Ε.Κ. και κυρίως ιδιωτικές σχολές εξωτερικού (όπως π.χ. της Ελβετίας) παρέχουν γνώσεις υδροθεραπευτή-λουτροθεραπευτή. Γνώσεις των στοιχείων και των ιδιοτήτων του νερού βοηθούν στην καλή λειτουργία του επαγγέλματος. 

Σπουδαιότητα: Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις για την άσκηση του επαγγέλματος εκτός από μία εγγενή ευγένεια, τάση για υψηλή παραγωγικότητα και στοιχειώδη χειρωνακτική ικανότητα. Χαρακτηρίζεται από εγκαρδιότητα, συναισθηματική ωριμότητα, ευσυνειδησία, κοινωνική επιδεξιότητα, δυναμισμό, συνέπεια, ηρεμία, μηχανική ικανότητα, η ικανότητα αντίληψης χώρου και γλωσσική ικανότητα. Η τάση που παρατηρείται τον τελευταίο καιρό να επισκέπτονται τουρίστες ιαματικά λουτρά, δημιουργεί την ανάγκη γνώσης ξένων γλωσσών.

Μέλλον: Δεδομένης της χαμηλής εξειδίκευσης του επαγγέλματος και την έλλειψη κατοχύρωσης, οι προοπτικές δεν είναι ιδιαίτερα θετικές. Η ζήτηση για το επάγγελμα αυτό είναι μέτρια, όμως επειδή η εργασία στον τομέα αυτό δεν προϋποθέτει ιδιαίτερες γνώσεις ή απαιτήσεις, ο ανταγωνισμός είναι αρκετά μεγάλος.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Μπορεί να εργαστεί σε ιδιωτικά νοσοκομεία ή δημόσια νοσηλευτικά ιδρύματα που διαθέτουν χώρους υδροθεραπείας, σε ιαματικά λουτρά, σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που διαθέτουν χώρους γυμναστικής και υδροθεραπείας, σε ινστιτούτα αισθητικής, ή μεγάλα γυμναστήρια, εργάζεται σε κλειστούς κυρίως χώρους (υδροθεραπευτήρια) στους οποίους παρευρίσκονται και άλλοι εργαζόμενοι της ίδιας ή παρεμφερούς ειδικότητας κάτω από καλές συνθήκες.

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Ειδικός τροφοδοσίας-σίτισης

Περιγραφή: Ο ειδικός τροφοδοσίας-σίτισης, ασχολείται με την τροφοδοσία και τον επισιτισμό μεγάλου αριθμού ατόμων, φροντίζει ώστε μια μονάδα επισιτισμού να λειτουργεί αποτελεσματικά και αποδοτικά, συνεργάζεται με το υπόλοιπο προσωπικό και τους προμηθευτές της μονάδας, διασφαλίζει την τήρηση υψηλών προδιαγραφών υγιεινής και ποιότητας, ελέγχει την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιεί και βεβαιώνεται για την υγιεινή των χώρων φύλαξης και παρασκευής των τροφίμων και φροντίζει για τη σωστή εφαρμογή των συνταγών και την τήρηση προδιαγραφών κατά την παρασκευή των τροφίμων. Σε μικρές μονάδες είναι υπεύθυνος για την πρόσληψη και την εκπαίδευση του προσωπικού και ορίζει το ωράριο των άλλων εργαζομένων. Είναι ένα επικερδές επάγγελμα, που ασκείται από δραστήριους ανθρώπους που διαθέτουν οργανωτικές ικανότητες, αγαπούν τον προγραμματισμό και την τάξη, έχουν έφεση στις δημόσιες σχέσεις και φυσικά, γνωρίζουν καλά τις τροφές, τους συνδυασμούς, τους τρόπους μαγειρέματος, προστασίας και συντήρησής τους.

Προϋποθέσεις άσκησης: Δεν χρειάζεται ειδική άδεια άσκησης επαγγέλματος.

Εκπαίδευση: Για να ακολουθήσει κάποιος το επάγγελμα αυτό, πρέπει να φοιτήσει σε δημόσιο ή ιδιωτικό Ι.Ε.Κ. Η γνώση ξένων γλωσσών θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να εργαστεί σε ξενοδοχεία ή τουριστικά θέρετρα.

Σπουδαιότητα: Ο ειδικός τροφοδοσίας-σίτισης είναι αναγκαίο να διαθέτει ικανότητα σωστού συνδυασμού των τροφών και υπολογισμού των ποσοτήτων, ανάλογα με τον αριθμό των ατόμων που αναλαμβάνει τη σίτιση τους. Επίσης η ικανότητα συνεργασίας, οι οργανωτικές και διοικητικές ικανότητες είναι απαραίτητες, ώστε να μπορεί να εργάζεται με τους άλλους υπαλλήλους στα πλαίσια της ομάδας, και να ασκεί με επιτυχία τον έλεγχο των υπηρεσιών που προσφέρει η μονάδα, έτσι ώστε οι πελάτες να μένουν απόλυτα ικανοποιημένοι. Στην περίπτωση που διατηρεί δική του επιχείρηση, χρειάζεται να έχει επικοινωνιακές ικανότητες, προκειμένου να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τους πελάτες του και να προωθεί την εργασία του.

Μέλλον: Όλο και περισσότερες εταιρείες, μικρές και μεγάλες, ασχολούνται συστηματικά με τον επισιτισμό, εκτοπίζοντας τις παραδοσιακές επιχειρήσεις δηλαδή εστιατόρια και ταβέρνες. Αυτή η εξέλιξη οδηγεί στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Οι αμοιβές του είναι ικανοποιητικές και εξαρτώνται κυρίως από την εμπειρία του, τις ικανότητές του και τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει. 

Περιβάλλον ενασχόλησης: Απασχολείται σε εξειδικευμένες επιχειρήσεις (εταιρίες catering), σε οργανισμούς ή εταιρείες που παρέχουν σίτιση σε μεγάλο αριθμό ατόμων, όπως είναι τα ξενοδοχεία, τα εργοστάσια, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τα νοσοκομεία, οι αθλητικές εγκαταστάσεις. Επίσης, μπορεί να εργαστεί σε μονάδες έτοιμου και γρήγορου φαγητού, σε εργαστήρια που προετοιμάζουν ελαφρά γεύματα, ή να ανοίξει δική του επιχείρηση παρέχοντας ανάλογες υπηρεσίες επισιτισμού.

Επαγγελματικές συνθήκες: Οι συνθήκες εργασίας του ποικίλουν ανάλογα με τον εξοπλισμό και τις γενικότερες συνθήκες που επικρατούν στο συγκεκριμένο περιβάλλον εργασίας του. Συνεργάζεται με πολλά άτομα, συνήθως κάτω από πιεστικές συνθήκες, γιατί υπάρχουν αυστηρές χρονικές προθεσμίες που πρέπει να τηρούνται με συνέπεια.

Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2013

Ανέκδοτο "Τι είναι η πολιτική;"


Ένα δεκάχρονο παιδάκι βλέποντας τις ειδήσεις ρωτάει τον μπαμπά του: Μπαμπά, τι είναι η πολιτική;
Ο πατέρας του απαντάει με ένα παράδειγμα: Κοίταξε παιδί μου... Μια χώρα είναι σαν μια οικογένεια. Πάρε για παράδειγμα τη δική μας. Η μαμά, είναι σαν την κυβέρνηση, κανονίζει τα πάντα μέσα στο σπίτι, εγώ, ο πατέρας, είμαι σαν το μεγάλο κεφάλαιο, στηρίζω την οικονομία του σπιτιού, η υπηρέτρια, είναι σαν την εργατική τάξη, κάνει όλες τις εργασίες που πρέπει να γίνουν, εσύ, είσαι η κοινή γνώμη που παρατηρεί τα όσα συμβαίνουν γύρω της και τέλος το μωρό που έχουμε σπίτι συμβολίζει το μέλλ
oν της χώρας. Σκέψου τα όλα αυτά, και αύριο θα συζητήσουμε για τα συμπεράσματα που έβγαλες, εντάξει; Εντάξει μπαμπά, απαντάει ο μικρός, και σκεφτικός πηγαίνει στο κρεβάτι του.

Στη διάρκεια της νύχτας και ενώ σκεφτόταν τα σοφά λόγια του πατέρα του, ακούει κλάματα από την κούνια του μωρού. Σηκώνεται πάνω, πλησιάζει την κούνια και βλέπει ότι το μωρό έχει λερωθεί... Πηγαίνει στην κρεβατοκάμαρα να το πει στην μητέρα του, ανοίγει την πόρτα και βλέπει μόνο τη μητέρα του στο κρεβάτι να κοιμάται. Ο πατέρας άφαντος! Τον πιάνει πανικός! Από την μισάνοιχτη πόρτα του δωματίου υπηρεσίας, ακούει ύποπτους θορύβους...πλησιάζει, κοιτάει και βλέπει τον πατέρα του με την υπηρέτρια στα τέσσερα!!! Μένει κάγκελο ο μικρός!!! 

Τι να κάνω; σκέφτεται, να ξυπνήσω την μαμά; θα δει τον μπαμπά με την υπηρέτρια, να διακόψω τον μπαμπά; ντρέπομαι, και ποιος θα αλλάξει το μωρό; εγώ δεν ξέρω να το κάνω...
Αποφασίζει, λοιπόν να μην κάνει τίποτα και πάει για ύπνο. Το επόμενο μεσημέρι, μετά το φαγητό, ρωτάει ο πατέρας τον γιο του:
- Λοιπόν;
Σκέφτηκες αυτά που σου είπα εχθές;
- Ναι πατέρα, τα σκέφτηκα.
- Και τι συμπέρασμα έβγαλες;
- Όταν η κυβέρνηση κοιμάται, το μεγάλο κεφάλαιο πηδάει την εργατική τάξη, η κοινή γνώμη αδιαφορεί, και το μέλλον της χώρας είναι βυθισμένο στα σκατά!!!

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Ειδικός συναρμολόγησης εικόνας (μοντέρ)

Περιγραφή: Ο ειδικός συναρμολόγησης εικόνας (μοντέρ) ασχολείται με την τοποθέτηση σε σειρά που αποσκοπεί σε συγκεκριμένη χωρο - χρονική ακολουθία εικόνων και ήχων που έχουν ληφθεί με κάμερα, έτσι ώστε να αποτελέσουν μια ολοκληρωμένη ταινία μικρού ή μεγάλου μήκους. Συγκεκριμένα παραλαμβάνει το υλικό που έχει συγκεντρώσει ο εικονολήπτης και αφαιρεί τις εικόνες και τους ήχους που δε δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο υλικό, ώστε να δημιουργήσει μια ταινία με ροή και νόημα. Στο πλαίσιο της εργασίας του συνεργάζεται στενά με το σκηνοθέτη. Απαραίτητες θεωρούνται οι δεξιότητες σε σχέση με την τεχνολογία, αφού χρειάζεται να χειρίζεται ηλεκτρονικό υπολογιστή, κονσόλες ήχου, συσκευές βίντεο κλπ.

Εκπαίδευση: Γνώσεις του επαγγέλματος, παρέχονται από σχολές κινηματογράφου, σχολές δημοσιογραφίας και από τα αντίστοιχα τμήματα των Ι.Ε.Κ. και Τ.Ε.Ε. Επίσης πρέπει να είναι πολύ καλός χρήστης των προγραμμάτων του υπολογιστή και να έχει γνώσεις από την ιστορία του κινηματογράφου.

Σπουδαιότητα: Απαραίτητα στοιχεία για την εκτέλεση του επαγγέλματος είναι η οργάνωση, η υπομονή και η ικανότητα αυτοσυγκέντρωσης, η κριτική σκέψη, η επινοητικότητα και συνδυαστική ικανότητα, να είναι επιδέξιος, να διαθέτει αισθητική αντίληψη, να έχει δεξιότητα με τα ηλεκτρονικά μέσα και να έχει κινηματογραφική και τηλεοπτική παιδεία.

Μέλλον: Η προσφορά ειδικών συναρμολόγησης εικόνας, υπερκαλύπτει με τα σημερινά δεδομένα τη ζήτηση αντίστοιχων εργασιών. Ορισμένες σχολές δημοσιογραφίας των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών, προωθούν τους μαθητές των ειδικοτήτων αυτών μετά την αποφοίτησή τους, σε αντίστοιχες θέσεις του συγκεκριμένου τηλεοπτικού σταθμού.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Οι τεχνικοί συναρμολόγησης εικόνας, μπορούν να απασχοληθούν στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, στην κρατική και ιδιωτική τηλεόραση, σε στούντιο, σε εταιρείες ασφαλείας και παρακολούθησης ιδιωτικών ή δημόσιων χώρων, σε κινηματογραφικές εταιρείες, σε εταιρείες παραγωγής ταινιών, σε ατελιέ γραφικών τεχνών αλλά και ως ελεύθεροι επαγγελματίες.

Επαγγελματικές συνθήκες: Εργάζεται μέσα σε ειδικά γραφεία τηλεοπτικών σταθμών ή κινηματογραφικών εταιρειών υπολογίζοντας, δοκιμάζοντας, ελέγχοντας τα φιλμ και τα όργανα που χρησιμοποιεί και γι' αυτό η εργασία του θεωρείται αρκετά κουραστική και ιδιαίτερα επιβαρυντική για την όραση, λόγω της ακτινοβολίας των ηλεκτρονικών μέσων που χρησιμοποιεί. Η παρατηρητικότητα, η αυτοσυγκέντρωση, και η εχεμύθεια, είναι χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει και προτιμάται από άτομα που τα συναρπάζει η χρήση μηχανημάτων υψηλής τεχνολογίας και ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: Ειδικός μάρκετινγκ

Περιγραφή: Ο ειδικός μάρκετινγκ διερευνά τη δυνατότητα προώθησης των πωλήσεων συγκεκριμένων προϊόντων ή υπηρεσιών μιας επιχείρησης και υποδεικνύει στον επιχειρηματία τρόπους, για να αυξήσει τις πωλήσεις στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό. Πρέπει να έχει άριστη γνώση των χαρακτηριστικών όλων των προϊόντων μιας επιχείρησης, των ιστορικών στοιχείων, των τάσεων και πιθανών εξελίξεων στην αγορά όπου αυτή δραστηριοποιείται, θα πρέπει να αξιολογεί αντικειμενικά το κόστος και το αποτέλεσμα της διαφήμισης και ακόμα να γνωρίζει τα θέματα προϋπολογισμού και τιμολόγησης. Επιπλέον, οφείλει να είναι εξοικειωμένος με όλες τις μεθόδους προώθησης και διαφήμισης προϊόντων ή υπηρεσιών, μέσα από το ραδιόφωνο, τις τηλεοπτικές και ταχυδρομικές καμπάνιες, τις τηλεφωνικές
επαφές, τη διοργάνωση εκδηλώσεων προβολής.

Ειδικότερα, υποδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν οι παραπάνω μέθοδοι και τα μέσα, σε συνδυασμό ή μεμονωμένα, για την ουσιαστικότερη προώθηση του προϊόντος. Προτείνει, κατά τη διάρκεια συναντήσεων εργασίας, την πολιτική προώθησης που πρέπει να ακολουθηθεί. Προσδιορίζει τα περιθώρια αντίδρασης της επιχείρησης στα γεγονότα που επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά τη ζήτηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών της. Ως ερευνητής αγοράς, για να είναι σωστά προετοιμασμένος, αναλύει τα δημογραφικά στοιχεία, τα αποτελέσματα των πωλήσεων και παρακολουθεί τον ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας. Καταγράφει και αναλύει τους λόγους που οδηγούν έναν πελάτη στην απόρριψη ή την προτίμηση ενός προϊόντος, ή μιας προσφερόμενης υπηρεσίας.

Εκπαίδευση: Ο ειδικός μάρκετινγκ είναι απόφοιτος του τμήματος Επιχειρησιακής Έρευνας και Προώθησης Πωλήσεων (Μάρκετινγκ) των Α.Ε.Ι., του τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης των Τ.Ε.Ι., αντίστοιχων τμημάτων δημόσιων και ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. και Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών. Οι παραπάνω σπουδές δεν είναι μονόδρομος για την είσοδο στο συγκεκριμένο χώρο. Απόφοιτοι και άλλων σχολών με γνώσεις για παράδειγμα ιστορίας, ψυχολογίας, κοινωνιολογίας, οικονομικών, μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις στον κλάδο. Σε ορισμένες βέβαια περιπτώσεις, μπορεί να απαιτηθούν ειδικές σπουδές και προσόντα, όπως στη χημική βιομηχανία, στην ιατρική βιοτεχνολογία, στη βιομηχανία των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Υπάρχουν επίσης, υπεύθυνοι προώθησης πωλήσεων χωρίς ιδιαίτερη εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν αποκτήσει σχετική εμπειρία στην πράξη.

Σπουδαιότητα: Χαρακτηριστικά που πρέπει να διακρίνουν όσους ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με το χώρο των πωλήσεων, είναι η δημιουργικότητα και η αυτοπεποίθηση. Χρειάζεται ακόμη να διαθέτουν επαγωγική και αναλυτική σκέψη και οπωσδήποτε κριτική ικανότητα. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζονται ακόμα, η ικανότητα στην επίλυση προβλημάτων και συνεργασίας στα πλαίσια λειτουργίας μιας ομάδας, καθώς και οι ιδιαίτερες δεξιότητες στην επικοινωνία. Η ικανότητα χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών αποτελεί, τέλος, βασική προϋπόθεση για την εργασία. Η γνώση ξένων γλωσσών και ιδίως της αγγλικής είναι απαραίτητη.

Μέλλον: Σήμερα, υπάρχουν πολλές θέσεις εργασίας στον κλάδο, αλλά και μεγάλη προσφορά στελεχών με αποτέλεσμα οι προοπτικές απασχόλησης να είναι μέτριες.
Η επαγγελματική και οικονομική εξέλιξη των αντίστοιχων στελεχών είναι ανάλογη των αποτελεσμάτων που επιτυγχάνονται.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο ειδικός μάρκετινγκ μπορεί να αναζητήσει απασχόληση σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα για τη στελέχωση των αντίστοιχων τμημάτων, καθώς και σε διαφημιστικές εταιρείες που αναλαμβάνουν συνολικά την προβολή και προώθηση εταιρειών και προϊόντων.

Επαγγελματικές συνθήκες: Ο καθορισμός της πολιτικής έρευνας για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης, προσδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα και ευθύνη στους ερευνητές αγοράς. Η δουλειά τους αξιολογείται άμεσα από τα αποτελέσματα στις πωλήσεις, γεγονός που δημιουργεί ένταση και άγχος. Η συνεργασία με διάφορα άλλα στελέχη της επιχείρησης είναι πολύ συχνή και πολλές φορές δημιουργείται η ανάγκη μετακίνησης για την επίτευξη συμφωνιών και παράστασης σε εκδηλώσεις προβολής. Το εργασιακό περιβάλλον των στελεχών αυτών είναι κατά κύριο λόγο ο χώρος των γραφείων της επιχείρησης.
Ο κλάδος των πωλήσεων είναι τέτοιος, που ευνοεί την εύκολη μετακίνηση από τη μία εταιρεία στην άλλη, φαινόμενο που παρατηρείται συχνά. Από την άλλη πλευρά, επίσης συνηθισμένο είναι και το φαινόμενο των απολύσεων σε περίπτωση που τα αποτελέσματα είναι κατώτερα των αναμενόμενων.